برگزیدگان المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان به‌عنوان نخبه مطرح شوند

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران همچون المپیادهای شیمی، فیزیک و ریاضی در کشور دارای رتبه بالایی است و امیدواریم در تراز این المپیادها قرار بگیرد و برگزیدگان آن به‌عنوان نخبگان کشور مطرح شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم بکتاشیان امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در نشست گپ‌وگفت با رسانه‌ها با محوریت هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران اظهار کرد: جشنواره سی‌وپنجم فیلم کودک و نوجوان مرحله پایانی را در اصفهان سپری می‌کند و تاکنون بسیار پرقوت پیش رفته است.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقات بسیار خوب جشنواره سی‌وپنجم این بود که المپیاد فیلم‌سازی در هیاهوی جشنواره از بین نرفت، افزود: با توجه به تغییراتی که در بنیاد سینمایی فارابی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان انجام گرفت، تصور می‌شد که مهم‌ترین گام و دستاورد برای نوجوانان سرزمین با هیاهوی جشنواره دچار خدشه شود که این موضوع مدیریت شد.

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: با تلاش همکارانم در اصفهان و همکاری بنیاد فارابی تصمیم گرفته شد المپیاد فیلم‌سازی در اصفهان به‌صورت مجزا برگزار شود و با تبلیغات شهری و ملی بتوانیم از این فضا بهره ببریم.

بکتاشیان با بیان اینکه امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته این المپیاد در جایگاه درست خود قرار بگیرد، گفت: این المپیاد همچون المپیادهای شیمی، فیزیک و ریاضی در کشور دارای رتبه بالایی است، امیدواریم در تراز این المپیادها قرار بگیرد و امکاناتی که برای برگزیدگان آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، برای این المپیاد نیز لحاظ شود، همچنین برگزیدگان آن به‌عنوان نخبگان کشور مطرح شوند.

وی با بیان اینکه از آن‌جا که جشنواره فیلم کودک و نوجوان ابعاد گوناگونی دارد و مقایسه آن با ادوار گذشته خطا است و مسائل مربوط به آن باید در جلسه‌ای به‌صورت مجزا بررسی شود، ادامه داد: در جشنواره سال ۹۳، ۴۳ فیلم کوتاه در اصفهان تولید و در بخش جنبی اکران شد، اما این دوره به دلیل محدودیت زمانی این اتفاق رخ نداد.

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اشاره به صرفه‌جویی‌های انجام شده در هزینه‌های این دوره از جشنواره تصریح کرد: در هر دوره به‌طور متوسط ۶۰ میهمان خارجی در اصفهان حضور دارند که در ادوار گذشته در هتل عباسی اسکان داشتند و یک هفته میزبان آن‌ها بودیم، اما در این دوره تمام مبهمانان در هتل کوثر اقامت داشتند، همچنین در ادوار گذشته تعداد تعداد زیادی اتاق رزرو می‌شد که این دوره تنها ۱۰۰ اتاق در اختیار تمام مبهمانان قرار داشت.

بکتاشیان خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ هزینه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در مجموع ۱۰ میلیارد تومان و سهم اصفهان پنج میلیارد تومان بوده، در حالی که سال ۱۴۰۲ سهم اصفهان هفت میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به میزبانی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از کودکان مناطق کم‌برخوردار ادامه داد: در این دوره برای اولین بار در طول ۳۵ دوره گذشته تعداد داوران کودک و نوجوان از یک تعداد حدود ۹۵۰ نفر بود که تعداد دختران و پسران نیز یکسان بود.

وی تصریح کرد: تشکیل دبیرخانه فیلم کودک و نوجوان برنامه‌ریزی شده به‌زودی فراخوان آن اعلام می‌شود.

کد خبر 719956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    با سلام واحترام ، امیدواریم در دنیا فیلم هایی که درست می کنند زندگی انسانی را به مردم آموزش بدهند . سلامت باشید *