نخستین پل کابلی عابر پیاده در تبریز احداث می‌شود

شهردار منطقه هفت تبریز از آغاز اجرای پل کابلی عابر گذر با لحاظ منظر شهری در ورودی اتوبان شهید کسائی خبر داد و گفت: این پل در مرحله شمع‌گذاری فونداسیون است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اصغر آدی‌بیگ صبح امروز _یکشنبه بیست و چهارم دی_ اظهار کرد: احداث پل عابر پیاده در نقاط پرتردد سطح حوزه به منظور تسهیل در تردد، حفظ ایمنی شهروندان و کاهش مخاطرات ترافیکی یکی از اقدامات اساسی است که توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز همواره دنبال می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین افراد در معرض خطر و جان باختگان در حوادث رانندگی درون شهری، عابرین پیاده هستند، از این رو از دلایل اصلی ساخت پیاده رو و پل‌های عابر پیاده افزایش ایمنی عبور و مرور عابران پیاده است.

شهردار منطقه هفت تبریز با اشاره به اینکه ساخت عرشه این پروژه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: پل کابلی عابر پیاده طراحی شده برای اجرا در ورودی اتوبان شهید کسایی با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال در مرحله شمع گذاری بوده و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی در حال اجراست

آدی‌بیگ ادامه داد: این پل از نظر زیبایی شهری یک طرح بسیار ویژه در شأن تبریز و به عنوان یک نماد و المان در ورودی جنوب غرب تبریز زیبایی خاصی به این نقطه از شهر خواهد بخشید.

وی تصریح کرد: ساخت پل‌های عابر پیاده در مناطق پرتردد شهری به ویژه در مناطقی که خودروهای سنگین حرکت می‌کند، نقش بسزایی در کاهش حادثه‌های رانندگی به ویژه تصادفات ورودی اتوبان که روزانه محل تردد کارگران و شهروندان است، دارد.

شهردار منطقه هفت تبریز اضافه کرد: شهرداری در تلاش است که در مدت زمان کوتاهی این پل آماده شود و در خدمت شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 719933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی نصیری IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    این پل برای تبریز و آزربایجان بالای ششصد معدن فعال خیلی خیلی کمه