کشتارگاه سنتی دام بیرجند به صنعتی تبدیل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: کشتارگاه سنتی دام بیرجند به کشتارگاه صنعتی و الگوی چهار تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده پیش از ظهر امروز _یکشنبه بیت و چهارم دی_ در کمیته ساماندهی امور کشتارگاه‌های دام خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از این ارتقا این است که ضوابط بهداشتی مدنظر دامپزشکی رعایت شود.

وی گفت: در کشتارگاه دام روستای حسین‌آباد بیرجند باید با حفظ شرایط مکانی موجود الزامات بهداشتی دامپزشکی رعایت شود.

وی عنوان کرد: بهترین راهکار انتقال این کشتارگاه به خارج از محدوده مسکونی است اما به جهت هزینه‌های بالای جابه‌جایی باید شرایط موجود آن ارتقا یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تأکید بر اینکه باید کشتارگاه‌های استان به استانداردهای لازم برسند، اضافه کرد: کشتارگاه سنتی قبلی در روستای حسین‌آباد بیرجند که در غیاب کشتارگاه صنعتی فعلی در طول ۲ دهه اخیر فعالیت می‌کرد مجاب شد خود را به حداقل استانداردهای کشتارگاهی یعنی الگوی چهار برسانند.

عباس‌زاده بیان کرد: دامپزشکی به عنوان دبیرخانه ساماندهی امور کشتارگاه‌ها موظف شد ضوابط مربوط به ارتقای این کشتارگاه به کشتارگاه تیپ چهار و صنعتی را به واحد مربوطه ابلاغ کند در صورتیکه این ضوابط اجرا شود قابلیت بهره‌برداری و فعالیت خواهد داشت، در غیر این صورت از فعالیت آن جلوگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: این واحد در آبان ماه جاری پلمپ شده و در حال حاضر رفع پلمپ و در حال انجام تعمیرات است.

عباس‌زاده با اشاره به ساخت ۲ کشتارگاه دام در شهرستان‌های طبس و زیرکوه توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) گفت: کشتارگاه دام زیرکوه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد اما مشکلات اراضی کشتارگاه طبس در جلسه موردی و تخصصی با حضور دستگاه‌های متولی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محمد علی بخشی، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: کشتارگاه دام بیرجند واقع در روستای حسین‌آباد سادات به منظور حفظ بهداشت غذایی شهروندان در آبان ماه امسال پلمپ شد.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشتارگاه نیمه صنعتی بیرجند واقع در روستای حسین آباد سادات افزود: استعلام‌هایی که از محیط زیست خراسان جنوبی گرفته شده نشان می‌دهد به خاطر دفع غیر بهداشتی این کشتارگاه خاک‌های اطراف و آب‌های زیرزمینی آلوده شده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: باید این کشتارگاه ضوابط بهداشتی را رعایت کند تا مجوز فعالیت و بهره‌برداری برای آن صادر شود.

کد خبر 719921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.