پیگیر بازگشایی گذرگاه مرزی خراسان شمالی و ترکمنستان هستیم

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: بازگشایی گذر مرزی خراسان شمالی با ترکمنستان را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مجتبی روزبهانی امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: بازگشایی گذر مرزی خراسان شمالی با ترکمنستان را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: تمام موارد توافق‌نامه منعقد شده ریاست‌جمهوری با کشور ترکمنستان را مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

سفیر ایران در ترکمنستان خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی در کشور ترکمنستان به واسطه وجود رایزن فرهنگی در این کشور به سهولت انجام می‌شود.

روزبهانی با اشاره به حوزه ورزش و اهمیت موضوع پرورش اسب تصریح کرد: هر چند که کشور ترکمنستان حساسیت خاصی بر موضوع پرورش اسب اصیل دارد، اما برگزاری مسابقه مشترک می‌تواند پیشنهاد خوبی قلمداد شود که مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی با تاکید بر توافقات ایران با کشور ترکمنستان اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌های متقابل استانی می‌تواند توانمندی‌های استان خراسان شمالی را به نمایش بگذارد، ضمن اینکه از هر فرصتی برای ارائه توانمندی‌های این استان استفاده خواهیم کرد.

سفیر ایران در ترکمنستان با اشاره به حوزه سلامت، بهداشت و درمان گفت: برای موضوع گردشگری درمانی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم را انجام خواهیم داد.

روزبهانی افزود: برای کاهش مشکلات محیط زیست و اهتمام جدی به این حوزه با اهمیت در سطح ملی از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی فعال استفاده می‌کنیم.

کد خبر 719906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.