آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال احمر/ هشدار جهت تردد در جاده‌های کشور در روزهای برفی

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در پی هشدارهایی که سازمان هواشناسی در مناطق مختلف کشور از جمله قزوین، مازندران، آذربایجان غربی، البرز، گیلان، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، خوزستان و تهران صادر کرده، نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر در حالت آماده‌باش هستند.

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره آماده‌باش نیروهای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به افراد متأثر از برف و کولاک در سراسر کشور اظهار کرد: لازم است بدانیم از روز سه‌شنبه، نوزدهم دی تا دوشنبه، بیست و پنجم دی به بیش از ۵۸۰۰ نفر امدادرسانی شده که از این تعداد حدود ۱۰۲۹ نفر اسکان اضطراری داده و ۱۳ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور ۱۹ بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند که از این تعداد هفت نفر از آن‌ها مادران باردار بودند، افزود: نجاتگران در تمام محورهای مواصلاتی کشور در حال امدادرسانی به هم‌وطنان متأثر از برف و کولاک هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در ۱۳ استان کشور شاهد برف و کولاک بودیم و تیم‌های امداد و نجات و عملیاتی هلال احمر برای امدادرسانی به هم‌وطنان در مناطق برف‌گیر کشور در آماده‌باش کامل هستند، ادامه داد: با بارش برف در گردنه‌های برف‌خیز، از سه‌شنبه هفته گذشته تا روز گذشته به ۱۳ استان آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، زنجان، مازندران، سمنان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و همدان که شامل ۵۱ محور کوهستانی، ۵۷ منطقه، دو ارتفاعات کوهستانی، دو شهر و دو روستا بود، امدادرسانی‌های لازم توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در مدت مذکور ۱۲۵ تیم عملیاتی با ۴۱۷ امدادگر حدود ۶۳۹ دستگاه خودرو گرفتار در برف را رهاسازی کردند، تصریح کرد: لازم است بدانیم طی انجام عملیات‌های امدادرسانی اخیر هلال احمر و برای کمک به هم‌وطنان در راه مانده حدود ۲۵۰ قوطی کنسرو، ۸۵۸ تخته پتو، ۱۷۸۵ قرص نان، ۷۵ بسته غذایی، ۷۳ کیلوگرم خرما و ۴۰۳ قوطی آب معدنی توزیع شده است.

محمودی درباره هشدارهای هواشناسی پیرامون وقوع بهمن و کولاک اضافه کرد: در پی هشدارهایی که سازمان هواشناسی در مناطق مختلف کشور از جمله قزوین، مازندران، آذربایجان غربی، البرز، گیلان، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، خوزستان و تهران صادر کرده است، نیروهای امدادگر جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده‌باش هستند تا به هم‌وطنان امدادرسانی کنند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی به افراد جهت تردد در جاده‌های کشور در روزهای سرد و برفی سال عنوان کرد: لازم است در پی هشدارهای هواشناسی نکات ایمنی لازم برای تردد در جاده‌ها و کوهنوردی توسط هم‌وطنان رعایت شود و قبل از تردد از وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کرده و با آگاهی از وضعیت راه‌ها و بارش‌ها با تجهیزات کامل تردد کنند تا دچار مشکل نشوند، همچنین توصیه می‌شود افراد از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم زنجیرچرخ، وسایل گرمایشی و مواد غذایی به همراه داشته باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: هم‎وطنان می‌توانند در صورت بروز حوادث احتمالی، برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند، امدادگران هلال احمر در صورت وقوع حوادث، آماده کمک‌رسانی به هم‌وطنان هستند.

کد خبر 719898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.