هدف جنایت تروریستی کرمان ضربه به وحدت کشور بود

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: عمل جنایت‌کارانه تروریستی در کرمان یک هدف داشت و آن ناآرام کردن کشور و ضربه به یگانگی و وحدت کشور بود، آن‌ها می‌خواستند عنصر اصلی کشور که امنیت است را مورد هجوم قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیپان کاشچیان امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ به مناسبت آغاز سال نو میلادی با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این دعوت نشان دهنده برادری و محبت مدیریت شهری است و برای ما موجب افتخار است.

وی با اشاره به مشابهت و تطبیق زندگی اقوام مختلف در یک کشور گفت: زمانی که هیئت‌های خارجی به کلیسای وانک می‌آیند از مردم سوال می‌کنند که چه احساسی به عنوان یک اقلیت در یک کشور اسلامی دارید؟، من صحبت آن‌ها را تصحیح می‌کنم و می‌گویم ما در این کشور اقلیت نیستیم و جزو جدایی‌ناپذیر جمهوری اسلامی ایران هستیم.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران ادامه داد: سوال می‌کنند دلیل این صحبت چیست؟، در این راستا دو نکته را عنوان می‌کنم؛ دلیل اول این است که ما محبتی را که دریافت می‌کنیم، ابراز می‌کنیم، دوم اینکه روندی تاریخی وجود داشته است تا به این درجه رسیده‌ایم.

کاشچیان خاطرنشان کرد: اگر از لحاظ زندگی تاریخی دو ملت را بررسی کنیم به سابقه هزاران ساله می‌رسیم، زندگی ارامنه در شهر اصفهان نیز حداقل ۴۰۰ سال سابقه دارد.

وی تصریح کرد: این روند از همسایگی میان دو کشور آغاز شده و به همسایگی نزدیک و سپس به پیوندهای دوستانه و در نهایت به برادری رسیده است، این موضوع را می‌توانیم در جمهوری اسلامی ایران نشان دهیم، در واقع این چیزی است که در ایران وجود دارد.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران افزود: زمانی که از شمال غرب ایران به اصفهان آمدیم شاید افراد بومی این شهر نبودیم، اما امروز به درجه‌ای از مودت و دوستی رسیده‌ایم؛ همین اتفاق در خصوص ارامنه فلسطین رخ داد، اما نتیجه آن ۱۸۰ درجه متفاوت بود.

کاشچیان گفت: زمانی که ارامنه به فلسطین وارد شدند، مردم فلسطین آن‌ها را مانند برادر در آغوش گرفتند، درهای خانه‌های خود را به روی آن‌ها باز کردند و غذای خود را با آن‌ها تقسیم کردند و با آغوش باز آن‌ها را پذیرفتند. یک سری مهاجر به فلسطین وارد شدند، باز هم آن‌ها را پذیرفتند، اما امروز این افراد می‌گویند این سرزمین ماست و باید از آن خارج شوید، امروز جنایات آن‌ها را در فلسطین مشاهده می‌کنیم، با محکومیت این جنایات می‌گوئیم آیا این پاسخ محبت مردم فلسطین بوده است؟

وی افزود: دشمنان کشور ما یک لحظه از کید و مکر علیه ما درست نمی‌کشند و هر کاری می‌کنند که منطقه را به آتش جنگ بکشانند در مدت اخیر نیز دیدیم که با اعمال تروریستی چگونه خواستند وحدت کشور را تحت‌الشعاع قرار دهند.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران اظهار کرد: عمل جنایت‌کارانه در کرمان یک هدف برای ناآرام کردن کشور و ضربه به یگانگی و وحدت کشور داشت، آن‌ها می‌خواستند عنصر اصلی کشور که امنیت است را مورد هجوم قرار دهند.

وی تأکید کرد: مقامات مسئول کشور ما از تمام قوا و رأس همه آن‌ها مقام معظم رهبری با مدیریت خود بر مکر و نقشه آن‌ها فائق آمدند تا کشور ما دوباره آرامش و امنیت را به خود ببیند تا بگوییم در مقابل حرکت آن‌ها ما ایستاده‌ایم و نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

کاشچیان گفت: از طرف جامعه ارامنه و خلیفه‌گری ارامنه مراتب تسلیت خود را نسبت به این واقعه اعلام می‌کنم و از خداوند متعال شفای مجروحان این حادثه را مسئلت می‌کنم.

وی افزود: از مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان بابت همکاری صمیمانه با جامعه ارامنه و خلیفه‌گری ارامنه در امور شهری تشکر می‌کنم، این نشان‌دهنده صمیمیت و نزدیکی ارامنه و دیگر شهروندان اصفهانی است.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد: به‌طور معمول گردشگرانی که به کلیسای وانک می‌آیند می‌گویند جلفا منطقه‌ای ویژه و توریستی است، حتی برخی آن را اروپای اصفهان می‌دانند، همیشه تاکید می‌کنم اگر زیبایی و تمیزی این منطقه را می‌بینید محصول زحمات شورای شهر، شهرداری منطقه و شهرداری شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: از رفتار شورای شهر و شهرداری از ما می‌پرسند، تاکید می‌کنم بهترین شهرداران را برای مدیریت منطقه پنج انتخاب می‌کنند، همیشه می‌گویم آن‌ها به ما محبت می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که ما به آن‌ها وابسته و علاقه‌مند می‌شویم.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: باید اعتراف کنم، امروز در جایی ایستاده‌ایم که ناشی از لطف خدا و سپس تلاش مدیریت شهری اصفهان بوده که سبب شده است این شهر در میان شهرهای جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

توجه مدیریت شهری به جامعه ارامنه

واروژ میناسیان، رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: از سوی شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان بابت توجه مدیریت شهری به جامعه ارامنه تشکر می‌کنم، امیدوارم این برابری و برادری و همکاری همچون همیشه پایدار باشد.

وی افزود: به تازگی در دانشگاه علوم پزشکی در جمع ارامنه گفتم ارزش چنین جلساتی را بدانید، در هیچ کجای دنیا نمی‌بینید که رئیس دانشگاه قشری از دانشجویان را دعوت کند و کنار آن‌ها بنشنید و مشکلات آن‌ها را بشنود، از طرف ارامنه تاکید می‌کنم که قدر چنین جلساتی را باید بدانیم و در همین راستا از مدیریت شهری اصفهان کمال تشکر را دارم.

کد خبر 719897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.