سکه‌های جدید بانک مرکزی وارد بازار می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی از ضرب و عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی به بازار خبر داد و گفت: معاملات شمش طلا از روز چهارشنبه در مرکز مبادله آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طی روزهای اخیر و بعد از حادثه تروریستی کرمان و اعلام تغییرات در فرایند مبادلاتی ایران و عراق، قیمت طلا و ارز در بازار روند صعودی به خود گرفت و در ادامه تنش‌های منطقه و جنگ آمریکا و یمن به التهابات بازار ارز دامن زد.

این التهابات موجب شد تا قیمت دلار که در ماه‌های اخیر از ثبات نسبی برخوردار بود به قیمت‌های جدید برسد؛ قیمت طلا و سکه نیز هم‌زمان با افزایش قیمت ارز وارد کانال‌های جدید شد.

البته هم‌زمان با نوسانات اخیر ارزی، فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی با توجه به تجربه ماه‌های اخیر پیش‌بینی کرده بودند که بانک مرکزی اجازه تشدید نوسانات در بازار ارز را نخواهد داد.

اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی با اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه گفت: بانک مرکزی به دنبال تعدیل قوانین مربوط به واردات طلای کشور است؛ همواره تلاش داشتیم ذخایر طلای کشور افزایش پیدا کند. اقدامات اخیر موجب افزایش ذخایر ارز و طلای کشور شد. تصمیم جدید ما این است که از چهارشنبه طلا در مرکز مبادله ارزی عرضه شود.

او با اشاره به حضور در مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی گفت: سکه جدیدی در دستور کار این مرکز است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و به‌صورت تمام‌بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: از امروز عرضه طلا به بازار افزایش می‌یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود.

فرزین با تأکید بر اینکه سکه‌های جدید بانک مرکزی با با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم؛ در حال حاضر با ضرب سکه تمام کار را آغاز می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مرکز مبادله بستر مبادله طلا هم است و برنامه بانک مرکزی تقویت این مرکز است، گفت: در حال حاضر قصد عرضه شمش در مرکز مبادله داریم؛ مقررات این کار در روزهای اخیر نهایی شده است, اگر بخواهیم سکه هم عرضه کنیم در آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم.

منبع: تسنیم

کد خبر 719891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.