بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی غیردولتی گلستان فاقد استحکام است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی غیردولتی فاقد مقاومت و استحکام لازم است که باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان در خصوص وضعیت استحکام بناهای آموزشی یا کودکستان اظهار کرد: برای بررسی استحکام سازه آخرین آئین‌نامه، دستورالعمل و نشریه‌های موجود را مدنظر قرار می‌دهیم.

وی افزود: سازمان تعلیم و تربیت شیوه‌نامه‌ای درباره سازمان کودکستان‌ها اعلام کرده است که بر اساس آن کودکستان‌های فعال، از اخذ مجوز استحکام بنا معاف هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان افزود: بر اساس ماده ۱۵ شیوه‌نامه ساختمان‌هایی که از گذشته تا برج ۱۱ سال ۹۹ مجوز گرفتند تا تیر ۱۴۰۵ اجازه فعالیت دارند مشروط بر اینکه در این مدت نسبت به مقاوم‌سازی سازه اقدام کنند، در غیر این صورت پس از فرارسیدن سال ۱۴۰۵ اجازه ادامه فعالیت نخواهند داشت.

فراهی ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس استان علی‌رغم این شیوه‌نامه به وظیفه قانونی خودش عمل می‌کند و اگر مواردی در خصوص بناهای غیرمقاوم آموزشی به ما ارجاع شود همکاران ساختمان را بازرسی می‌کنند و در صورت صحت فقدان برخورداری از استحکام بنا نامه‌نگاری دستگاه مرجع انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۵ شیوه‌نامه ساختمان کودکستان‌ها باید به سمت ساخت فضای استاندارد سوق داده شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان با تأکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی غیردولتی فاقد مقاومت و استحکام لازم است، افزود: نیاز است در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

فراهی خاطرنشان کرد: اگر ساختمانی دو تا سه سال در حال حاضر اجازه فعالیت یافته به این معنی است که زمانی برای ساخت بنایی مستحکم تدارک ببیند و در صورتی که این مؤسسات در این دو سال آینده به سمت ساخت فضای جدید و استاندارد نروند، به‌طور قطع با آن‌ها برخورد خواهد شد.

کد خبر 719884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.