اصفهان، الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز با ادیان توحیدی

شهردار اصفهان با بیان اینکه همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان توحیدی در اصفهان را می‌توان به عنوان الگویی به دنیا ارائه داد، گفت: در ادبیات رایج کشور ارامنه را به درستکاری، ساده‌زیستی، صداقت، وجدان کاری و کسانی که دغدغه منافع ملی دارند، می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران اظهار کرد: هر جامعه دارای ناخودآگاه جمعی است که این ناخودآگاه دارای ادراک، احساس و قضاوت است.

وی افزود: در ناخودآگاه جمعی شهر اصفهان، ارامنه انسان‌هایی با صفات خوب هستند، در واقع در ادبیات رایج کشور ارامنه را به درستکاری، ساده‌زیستی، صداقت، وجدان کاری و کسانی که دغدغه منافع ملی دارند، می‌شناسند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان در اصفهان را می‌توان به‌عنوان الگویی به دنیا ارائه داد، گفت: سخنان اسقف اعظم و تحلیل درست او نسبت به شرایط ملی، جهانی و دغدغه مشترک که نسبت به مسائل کشور همچون امنیت، آرامش و ساختار سیاسی و نظام دارند، ویژگی مثبتی است که این نگرش احساس خوشایندی به ما نسبت به ارامنه و از اینکه کنار هم زندگی می‌کنیم، می‌دهد.

قاسم‌زاده اظهار امیدواری کرد: به عنوان شهردار خدمت‌گزار خوبی برای شما همچون دیگر شهروندان شهر باشم، همیشه به مدیران مناطق پنج شهر اصفهان تاکید می‌کنم که خدمات لازم را به جامعه ارامنه ارائه دهند، شما بخشی از شهر و تاریخ ما هستید، احساس و ادراک مشترک با یکدیگر داریم در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

کد خبر 719880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.