آلودگی هوای امروز کشور/ کرمان آلوده ترین شهر در یکشنبه ۲۴ دی

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلودگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شهرها در آلودگی چه سطحی از آلودگی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز هوای چهار شهر در کشور در شرایط ناسالم دارد و کرمان رکوردار آلودگی هوا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، لذا بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، امروز هیچ‌کدام از کلان‌شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه‌ای) ثبت نشدند، اما روز گذشته آسمان شهر بیرجند با شاخص ۴۵۴ موقعیت هوای خطرناک را تجربه کرد.

بر این اساس، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در هیچ‌کدام از کلان‌شهرها در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارد، در حالی که روز گذشته بیست‌وسوم دی شهر اهواز ناسالم (قرمز) ثبت شد.

به این ترتیب، وضعیت کیفیت هوا امروز در شهرهای بجنورد با شاخص ۱۰۳، اهواز با شاخص ۱۱۲، سمنان با شاخص ۱۱۶، کرمان با شاخص ۱۲۱، در موقعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته شهرهای سمنان و کرمان ناسالم (نارنجی) بودند.

لازم است بدانیم که امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۷۶، کرج با شاخص ۵۴، تهران با شاخص ۷۳، شهرکرد با شاخص ۷۶، بیرجند با شاخص ۸۸، مشهد با شاخص ۹۰، زنجان با شاخص ۶۷، زاهدان با شاخص ۷۷، شیراز با شاخص ۹۷، قم با شاخص ۱۰۰، خرم‌آباد با شاخص ۷۴ و اراک با شاخص ۶۱، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در همین راستا، روز گذشته ایستگاه‌های اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، مشهد، بجنورد، زنجان، زاهدان، شیراز، قزوین، قم، خرم‌آباد، اراک و یزد در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار داشتند.

بر این اساس، امروز ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهرهای تبریز با شاخص ۲۸، ارومیه با شاخص هفت، ایلام با شاخص ۴۱، بوشهر با شاخص ۴۴، قزوین با شاخص ۴۲، سنندج با شاخص ۲۴، کرمانشاه با شاخص ۴۵، رشت با شاخص ۲۹، یاسوج با شاخص ۳۴، همدان با شاخص ۱۵ و یزد با شاخص ۵۰، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد.

لازم است به یادآوری است که روز گذشته بیست‌وسوم دی شهرهای تبریز، ارومیه، ایلام، سنندج، کرمانشاه، یاسوج، رشت و همدان در وضعیت پاک (سبز) بودند.

به این ترتیب، شرایط امروز کیفی هوای در کلان‌شهرهای اردبیل، گرگان، ساری و بندرعباس همچون روز گذشته ثبت نشده است.

در نهایت، بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از کلان‌شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما چهار شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۲ کلان‌شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۱ شهر پاک (سبز) و چهار شهر بدون داده درج شده‌اند، در حالی که روز گذشته یک شهر خطرناک (قهوه‌ای)، نبود ثبت هیچ‌کدام از کلان‌شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش)، یک شهر ناسالم (قرمز)، دو کلان‌شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، هشت کلان‌شهر پاک (سبز) و چهار شهر بدون داده مندرج شد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 719870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.