برنامه مهندسی فرهنگی استان یزد به یک خیزش عمومی تبدیل شود

استاندار یزد با اشاره به معرفی یزد به عنوان استان هدف برای تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور، گفت: سند مهندسی فرهنگی استان باید به یک خیزش و جریان عمومی جامعه در مسائل فرهنگی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار یزد و دیگر اعضای شورا جهت هم‌اندیشی در خصوص تدوین برش استانی طرح جامع مهندسی فرهنگی کشور برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست با اشاره به معرفی یزد به عنوان استان هدف برای تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور اظهار کرد: پیش‌نویس اولیه برنامه مهندسی فرهنگی دستگاه‌ها جهت ادامه فرآیند اجرایی به مرکز ارسال شود.

وی با تاکید بر اشتراک گذاری طرح جامع مهندسی فرهنگی استان با صاحب‌نظران و نخبگان افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان نسبت به ارائه تمام سرفصل‌های این برنامه به جامعه و دعوت از صاحب‌نظران جهت بحث و تبادل نظر اقدام کند.

استاندار یزد با اشاره به لزوم تدوین برنامه‌ای با حداکثر اقبال عمومی اضافه کرد: سند مهندسی فرهنگی استان باید به یک خیزش و جریان عمومی در جامعه در مسائل فرهنگی منجر شود.

فاطمی با بیان اینکه ساخت ۶۰ هزار مسکن در طرح نهضت ملی استان باید با پیوست‌نگاری فرهنگی همراه باشد، عنوان کرد: پیوست‌نگاری فرهنگی تمام کالاهای تولیدی در استان به عنوان سفیران فرهنگی یزد، مباید ورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ بهره‌وری در تمام امور تصریح کرد: لازم است تا مسائلی نظیر پرهیز از مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی و اصلاح فرهنگ کار نیز در تدوین سند فرهنگی استان به‌طور کامل دیده شود.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت مسئله مردمی‌سازی در تدوین سند فرهنگی استان گفت: فرهنگ عمومی با اراده مردم شکل می‌گیرد و نقش دستگاه‌ها تنها حمایت، نظارت و بسترسازی است.

فاطمی اولویت‌بندی و زمان‌بندی ۱۰۴ پروژه سند مهندسی فرهنگی استان را ضروری دانست و افزود: در این سند باید مشخص شود که کدام گام‌ها در کدام پروژه‌ها باید در اولویت اجرا قرار گیرد.

وی بر لزوم شکل‌گیری گفت‌وگوهای فرهنگی در استان حول محور برنامه‌ها و چهارچوب‌های این حوزه توسط دبیرخانه شورای فرهنگی استان تاکید کرد.

کد خبر 719819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.