حضور مردم در صحنه به‌رغم همه مشکلات زمینه اصلی اقتدار نظام است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حضور مردم در صحنه به‌رغم همه مشکلات زمینه اصلی اقتدار نظام است، گفت: اقدامات و صحبت‌های مسئولان می‌تواند به دلگرمی مردم و حضور پرشور آن‌ها در انتخابات کمک کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمد نورصالحی صبح امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در نطق میان‌دستور صدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: امیدواریم این ماه برای امت اسلام و ملت قهرمان ایران پرخیر و برکت باشد.

وی با بیان اینکه نسل‌کشی استکبار جهانی با عاملیت صهیونیسم منفور در غزه ادامه دارد، افزود: بیش از ۱۰۰ روز است که دنیا شاهد چنین بی‌رحمی‌هایی است، در واقع روزبه‌روز آثار سلطه‌گری قدرت‌های استکباری مشخص می‌شود که نمونه آن اقدام نظامی آمریکا و اسرائیل علیه یمن است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاریخ امروز بشر یکی از سیاه‌ترین دوران خود را طی می‌کند، زیرا به اسم حقوق بشر از مظلومان که به آن‌ها ظلم می‌شود، حمایتی نمی‌شود.

نورصالحی با اشاره به ۱۹ دی، سالروز قیام مردم قم و دیدار گروه‌های مختلف مردم این شهر با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر آثار و برکات حضور مردم در صحنه تأکید مجدد داشتند و این حضور را برای قدرت‌بخشی به نظام جمهوری اسلامی و مقابله با انواع فشارها مؤثر دانستند.

وی تأکید کرد: اکنون در برهه‌ای هستیم که یکی از تجلی‌های حضور مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقم خواهد خورد؛ این تذکری به خودم و همه مسئولان شهر، استان و کشور است که اقدامات، صحبت‌ها و تذکرات آن‌ها می‌تواند به دلگرمی مردم و حضور پرشور آن‌ها در انتخابات کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زمینه اصلی اقتدار نظام حضور مردم در صحنه به‌رغم همه مشکلات موجود است، گفت: البته وظیفه دولتمردان رفع این مشکلات است، مدیریت شهری نیز این وظیفه را بر دوش دارد تا زمینه حضور مردم را بیش از پیش فراهم کند.

نورصالحی با اشاره به مصادیق این وظایف تصریح کرد: مسئولان رفتاری که موجب دلسردی مردم می‌شود، نداشته باشند در واقع باید حضور مردم تقویت شود، در این راستا مدیریت شهری نیز وظیفه خود را در حد توان انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های کلان اقتصادی دولت و بانک مرکزی، سیاست‌های مالی انقباضی برای کنترل تورم و فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی در نظر گرفته شده که این موضوع سبب ایجاد مضیقه‌هایی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بخش عمده منابعی مانند عوارض آلایندگی، عوارض سوخت، جرایم، ارزش افزوده و… که از طریق دولت به حساب شهرداری‌ها می‌رسد، وصول نشده است.

نورصالحی گفت: مدیریت شهری فارغ از هرگونه سیاست انقباضی، هزینه‌های مستمری دارد که باید پرداخت شود، بنابراین از مدیریت شهری درخواست می‌شود تا ردیف‌های درآمدی را دنبال کند، دستگاه‌های دولتی که موظف به پرداخت عوارض هستند نیز باید در این زمینه اقدام کنند.

کد خبر 719807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.