جوان‌گرایی در لیگ‌، آینده تیم ملی را تضمین می‌کند

مربی اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است جوان‌گرایی تاثیرات مثبتی روی لیگ‌ برتر دارد و نمونه بارز آن درخشش بازیکنانی همچون حسین نژاد، یوسفی و عمری است و برای اینکه تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم باید جوان‌گرایی بیشتری انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان هفته‌های گذشته به پایان رسید و در نهایت پس از فراز و نشیب‌های فراوان استقلال با ۳۲ امتیاز عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به خود اختصاص داد. سپاهان و پرسپولیس نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و بی‌شک در نیم‌فصل دوم شاهد تقابل جذاب میان این سه تیم خواهیم بود.

نیم‌فصل اول لیگ بیست‌وسوم نسبت به دوره‌های اخیر حواشی بیشتری را به دنبال داشت و شاید یکی از دلایل آن وضع قانون سقف بودجه توسط فدراسیون یا تصمیم‌گیری‌های کمیته انضباطی بود که اعتراض، بیانیه نویسی و مشاجره‌های فراوان تیم‌ها را به همراه داشت.

به بهانه حواشی نیم‌فصل اول لیگ برتر گفت‌وگویی با منصور ابراهیم‌زاده، مربی اسبق تیم ملی فوتبال داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ایمنا: از نظر شما بزرگترین ضعف نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال چه بود؟

ابراهیم‌زاده: بزرگترین ضعف نیم‌فصل اول مربوط به داوری است؛ چراکه نتوانستیم از VAR استفاده کنیم تا تیم‌های لیگ برتری از منافع آن بهره‌مند شوند، بعضی تیم‌ها همچون شمس‌آذر نیز عملکرد مطلوبی از خود ارائه دادند، البته در این بین نباید از نمایش خوب سپاهان چشم‌پوشی کرد.

ایمنا: عملکرد تیم‌های لیگ برتری طی نیم‌فصل نخست را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ابراهیم‌زاده: طلایی‌پوشان در خطوط مختلف بهترین بازیکنان را در اختیار داشتند، همچنین استقلال نیز با حضور جواد نکونام و تفکرات وی در جایگاه خوبی قرار گرفت. از سوی دیگر برخی از تیم‌ها همچون ملوان، ذوب‌آهن و آلومینیوم اراک تغییرات مثبتی داشتند و از جمله تیم‌های شایسته لیگ به‌شمار می‌روند.

جوان‌گرایی در لیگ‌ آینده تیم ملی را تضمین می‌کند

برانکو خوب است اما...

ایمنا: آیا قرمزپوشان پایتخت عملکرد مطلوبی ارائه دادند؟

ابراهیم‌زاده: پرسپولیس با وجود مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کرد در جایگاه خوبی قرار گرفت و شاید حضور نداشتن کریم باقری در کادر فنی قرمزپوشان یکی از مسائل مهم این تیم بود. بی‌شک نیم‌فصل‌دوم از حساسیت بالایی برخوردار است، چراکه تیم‌ها خود را تقویت کرده‌اند و از یکدیگر شناخت دارند.

مصدومیت بازیکنان پرسپولیس سبب شد کیفیت این تیم کاهش پیدا کند، هرچند که نباید فراموش کرد قرمزپوشان در جذب مهاجم کارآمد ناموفق بودند. برایم مشخص نیست علت از دست دادن مهدی عبدی که مهاجم زهرداری است چه بود.

در نیم‌فصل نخست هماهنگی خوبی میان پورعلی‌گنجی و کنعانی‌زادگان وجود داشت؛ چراکه هر دو بازیکن در جام‌جهانی آب دیده شده بودند و حضور ولسیانی در کنار آن‌ها می‌توانست برای پرسپولیس مطلوب باشد، اما به دلیل مصدومیت پورعلی‌گنجی برنامه‌های مدنظر کادر فنی قرمزپوشان انجام نشد، هرچند که اعتقاد دارم مشکل اصلی پرسپولیس ضعف در گلزنی بود.

ایمنا: نظر شما در خصوص استعفای یحیی گل‌محمدی چیست؟

ابراهیم‌زاده: اتفاقات پس از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس به این بستگی دارد که چه شخصی جایگزین وی شود. اگر فردی همچون برانکو به جای یحیی هدایت پرسپولیس را برعهده گیرد به دلیل آشنایی نسبی که با تیم دارد می‌تواند موفق باشد. در صورتی که قرار باشد مربی جدیدی در رأس کادر فنی قرمزپوشان قرار گیرد باید هرچه سریع‌تر انتخاب شود تا آشنایی لازم را نسبت به تیم پیدا کند.

ایمنا: با توجه به حواشی ایجاد شده در نیم‌فصل کدام تیم‌ها را مدعی می‌دانید؟

ابراهیم‌زاده: به‌طور کلی سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس همیشه شرایط لازم را برای حضور در کورس قهرمانی دارند و با وجود مشکلات فراوان نیز به عنوان مدعی شناخته می‌شوند.

جوان‌گرایی در لیگ‌ آینده تیم ملی را تضمین می‌کند

ذوب‌آهن با ربیعی متفاوت بود، استقلال با نکونام

ایمنا: عملکرد ذوب‌آهن با هدایت محمد ربیعی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ابراهیم‌زاده: تیم فوتبال ذوب‌آهن فرهنگ و قدمت دارد و بدون تردید محمد ربیعی در این تیم تأثیرگذار ظاهر شده است. سبک بازی و برنامه‌های سبزپوشان تغییر کرده است و در نیم‌فصل اول برخلاف سال‌های گذشته گاندوها هجومی بازی می‌کردند. از سوی دیگر تغییرات بازیکنان و استفاده از مهره‌های جوان در این تیم به چشم می‌خورد.

ایمنا: نظر شما در خصوص قهرمانی استقلال در نیم‌فصل اول چیست؟

ابراهیم‌زاده: با وجود اینکه آبی‌پوشان موفق به جذب مهره‌های بسیاری نشدند، اما بازیکنان حاضر در این تیم به همراه جواد نکونام انگیزه لازم برای حضور در کورس قهرمانی را دارند. استقلال با پرس و تفکرات فنی نکونام بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت و در برخی از جدال‌ها نیز موفق شد رقیبان خود را با اختلاف دو گل از پیش‌رو بردارد. از سوی دیگر این تیم بیشتر گل‌های خود را دقایق پایانی نیمه دوم به ثمر رساند که این موضوع نشان می‌دهد شاگردان نکونام از لحاظ بدنی آمادگی لازم را داشتند.

جوان‌گرایی در لیگ‌ آینده تیم ملی را تضمین می‌کند

ایمنا: آیا شاگردان مورایس می‌توانند در کورس قهرمانی باقی بمانند؟

ابراهیم‌زاده: سپاهان یک تیم کامل است و حتی با وجود کسر امتیاز خود را به جایگاه بالای جدول رساند و حتی سرخابی‌های پایتخت را از پیش‌رو برداشت. از نظر من اگر طلایی‌پوشان با حواشی و مسائل روانی روبه‌رو نباشند، می‌توانند قدرتمند ظاهر شوند. باید حساب سه بازی آخر این تیم را از کل نیم‌فصل جدا کرد. با اینکه طلایی‌پوشان برابر آلومینیوم نتیجه را واگذار کردند، اما موقعیت‌های بسیاری هم داشتند؛ به‌طور کلی شاگردان مورایس جزو مدعیان هستند.

جوان‌گرایی در لیگ‌ آینده تیم ملی را تضمین می‌کند

جوان‌گرایی آینده تیم ملی را بیمه می‌کند

ایمنا: تراکتور کمی دور از انتظار ظاهر شد؛ نظر شما در خصوص عملکرد شاگردان خمز چیست؟

ابراهیم‌زاده: بازیکنان جدیدی که به تراکتور پیوستند برای آشنایی با تفکرات مربی و شرایط تیمی به زمان نیاز داشتند. حتی در جدال‌های ابتدایی تی‌تی‌ها بازیکنانی همچون عبدی و نعمتی به صورت یار تعویضی در زمین حضور داشتند، اما آرام‌آرام در این تیم جا افتادند. تراکتور در خط هافبک و حمله عملکرد مطلوبی دارد، اما در خط دفاع دچار ضعف‌هایی است.

ایمنا: نظر شما در خصوص جوان‌گرایی مربیان در نیم‌فصل اول چیست؟

ابراهیم‌زاده: جوان‌گرایی تأثیرات مثبتی روی لیگ برتر دارد و نمونه بارز آن درخشش بازیکنانی همچون حسین‌نژاد، یوسفی و عمری است. این مورد شامل تمام تیم‌ها می‌شود، برای اینکه تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم باید جوان‌گرایی بیشتری وجود داشته باشد.

جوان‌گرایی در لیگ‌ آینده تیم ملی را تضمین می‌کند

کد خبر 719784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.