۲۰ پروژه مدرسه سازی در تیران و کرون فعال است

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: در حال حاضر ۲۰ پروژه مدرسه سازی به همت خیرین و مردم در این شهرستان فعال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین صائبی امروز _شنبه بیست‌وسوم دی_ در آئین کلنگ زنی سالن چند منظوره مدرسه امام مهدی (عج) تیران و کرون اظهار کرد: نزدیک به ۵۰ پروژه ساخت کلاس درس و سالن‌های چند منظوره طی سال‌های اخیر توسط خیرین اجرا شده که بیش از ۲۰ باب آن با حمایت دولت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه منابع دولتی محدود است، تصریح کرد: کمک خیرین در احداث و تکمیل پروژه‌های مدرسه سازی رفع نیاز آموزشی را هر چه سریع‌تر به همراه خواهد داشت و دانش آموزان از محیط‌های جدید استفاده می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون افزود: برای مدارس شش کلاسه اعتباری نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال نیاز بوده و تکمیل و تجهیز آن هم متناسب با امکانات مورد نیاز تا بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

وی با اشاره به احداث سالن‌های چند منظوره در مدارس گفت: این سالن برای نمازخانه، برگزاری امتحانات و مراسم‌ها و جلسات استفاده می‌شود که یکی از دغدغه‌ها و نیازهای مدارس است و خیرین در این باره پیشگام شده‌اند.

صائبی یاد آورشد: انگیزه خیرین برای سالن‌های چند منظوره تقویت شده و همین موضوع به اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و آموزش خانواده کمک کرده و پدر و مادرها مهارت‌های زندگی را فرامی گیرند.

وی به قدمت بالای مدارس اشاره کرد و اذعان داشت: ۳۵ درصد از مدارس این شهرستان قدمتی بالای ۴۰ سال دارند و تقریباً ۱۰ درصد آمار مدارس این منطقه نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: اگر مشارکت و همکاری خیرین در مدرسه سازی نبود در حال حاضر با مشکل کمبود محیط آموزشی روبرو بودیم و باید مدارس دو شیفت ایجاد می‌کردیم.

وی بر لزوم همکاری خیرین در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی مدارس نیز تاکید کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی و قرآنی نیازمند حمایت است تا علاوه بر رشد استعدادها موضوعات تربیتی فراگیر شود.

صائبی به توزیع شیر برای سلامت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: ۷۰ مدرسه ابتدایی این شهرستان شیر رایگان را در بین دانش آموزان خود توزیع می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیش از ۸ هزار دانش‌آموز مدارس ابتدایی تیران و کرون شیر رایگان دریافت می‌کنند.

کد خبر 719748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.