«یاریگران اجتماعی»، بازوی محرک شهر در رفع آسیب‌های اجتماعی

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت: «یاریگران اجتماعی» به‌عنوان یک بازوی محرک، نقش مهمی در رفع آسیب‌های اجتماعی در مناطق دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا طبیبی در نشست «یاریگران اجتماعی» منطقه ۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این نشست به‌منظور همفکری، ارائه راه حل و برنامه‌ریزی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات برگزار شده است، زیرا در حل اختلاف‌های فرهنگی بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: در این راستا باید دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با سرفصل‌های مختلف بیش از پیش برگزار شود، زیرا طرح یاریگران اجتماعی در راستای افزایش فرهنگ شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح محلات مناطق مؤثر خواهد بود.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کارشناسان حوزه آسیب‌های اجتماعی ضمن یاری به شهرداری منطقه باید همچون یک بازوی تأثیر گذار در مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به ظرفیت‌های محله توجه داشته باشند و از توان ائمه جماعات مساجد محله، مسئول پایگاه‌های بسیج، اولیای دانش‌آموزان و فعالان فرهنگی در این راستا استفاده کنند.

«یاریگران اجتماعی»، بازوی محرک شهر در رفع آسیب‌های اجتماعی

راه حل مشکلات اجتماعی ما باید عاقلانه و عالمانه باشد

در ادامه این نشست کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار اصفهان اظهار کرد: در این همایش دور هم جمع شده‌ایم تا مسئله را بشناسیم و سپس برای درمان آن راه‌حلی بیندیشیم.

وی افزود: مسائل اجتماعی پیچیدگی زیاد دارد و برای حل آن باید مسائل را خوب بشناسیم و در کنار هم آن را بر طرف کنیم.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: موفقیت ما در همکاری با یکدیگر است، زیرا انقلاب اسلامی با مشارکت مردمی شکل گرفته است و رهبری بر این موضوع تاکید ویژه دارند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی پس از گام دوم انقلاب با توجه به کارشکنی‌های دشمنان باید با حرکت عاقلانه و عالمانه و با تدبیر همراه باشد.

به گزارش ایمنا، در این نشست صمیمانه که با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از فعالان فرهنگی اجتماعی منطقه دو برگزار شد، فعالان فرهنگی، ائمه جماعت مساجد، فرماندهان بسیج خواهران و برادران، معتمدان محلی و افرادی که در زمینه رفع معضلات اجتماعی صاحب ایده بودند، حضور داشتند.

کد خبر 719740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.