افزایش ۸ هکتاری فضای سبز در فردیس/ ۳ پارک دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار فردیس گفت: پارک ساحل با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در شهرک وحدت افتتاح شد و تا پایان سال ۳ پارک دیگر در فردیس به بهره‌برداری می‌رسد و ۸ هکتار به وسعت فضای سبز شهری اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، محمدرضا احمدی‌نژاد شهردار فردیس، عصر امروز _شنبه بیست‌وسوم دی_ در آئین افتتاح بوستان ساحل شهرک وحدت و کلنگ‌زنی دو قرائت‌خانه که با حضور امام جمعه، اعضای شورای اسلامی، شهردار و جمعی از شهروندان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس منویات شورای شهر در خصوص توسعه فضای سبز شهری، احداث پارک ساحل با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از سال ۱۴۰۱ در دستور کار شهرداری قرار گرفت که به بهره‌برداری رسیده و قابل استفاده برای شهروندان است.

وی افزود: ۳ پارک دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد؛ پارک‌های بانوان، ۱۷ شهریور و ریل متروکه تا پایان سال به بهره‌برداری رسیده و حدود ۸ هکتار به سرانه فضای سبز شهری اضافه می‌شود؛ در راستای توسعه فضای سبز شهری طرح‌های بسیاری پیش‌بینی شده‌است که پارک ایرانی با وسعت ۱.۲ هکتار از آن جمله است.

شهردار فردیس با اشاره به اینکه فردیس با استاندارد ۸ متر مربعی سرانه فضای سبز فاصله دارد؛ گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز فردیس ۳.۴ متر مربع است که با اضافه شدن پارک‌های فوق ۰/۲ متر مربع به این سرانه اضافه می‌شود.

وی یادآور شد: برای ۵۰۰ نفر جمعیت یک متر فضای سبز در نظر گرفته می‌شود و با توجه به تراکم جمعیت در فردیس، برای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ هکتار فضای سبز نیاز است.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: علاوه بر احداث پارک‌های فوق در فردیس، توسعه فضای سبز شهری از طریق درختکاری حاشیه‌ای در سطح شهر و جنگل‌کاری در پهنه‌های باز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بازسازی دو پارک در سطح شهر در حال انجام است؛ پارک اتحاد در رزکان و پارک اهری در منطقه اهری با رویکرد توسعه و ارتقای کیفیت در حال بازسازی است.

کد خبر 719711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.