سایت تخلیه نخاله ساختمانی کرمانشاه پس از ۲۰ سال افتتاح شد

سایت تخلیه نخاله ساختمانی شهر کرمانشاه با حضور مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، برومند نامداری امروز _شنبه، بیست‌وسوم دی‌_ در مراسم افتتاحیه سایت نگهداری نخاله‌های ساختمانی شهر کرمانشاه که در جاده سراب نیلوفر برگزار شد، اظهار کرد: پس از ۲۰ سال پیگیری مستمر شهرداری کرمانشاه و نهایتاً با همکاری فرمانداری و برگزاری جلسات متعدد ایجاد سایت تخلیه نخاله ساختمانی مصوب شده است.

وی افزود: این سایت نخستین سایت تخلیه نخاله است که امروز افتتاح شد و اپلیکیشن آن توسط معاونت شهرسازی شهرداری کرمانشاه طراحی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: هر مالکی که بخواهد ساخت و ساز کند، بر اساس فرایند طراحی شده نخاله ساختمانی را موظف است در این سایت تخلیه کند و تاییدیه مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی خود را دریافت و در نهایت بر اساس همین تاییدیه پروانه ساختمان و دیگر مجوزات به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی کمکی به زیباسازی شهر

بهزاد مسعودی اصل معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: از چالش‌هایی که در همه کلان شهرها وجود دارد و در شهر کرمانشاه هم قابل مشاهده است، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در معابر و اطراف شهر است که زیبایی شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: در راستای حفظ زیبایی شهر و ساماندهی موضوع تخلیه نخاله ساختمانی با معاونت خدمات شهری برنامه‌ریزی انجام شد و در مرحله نخست بخشی از شرکت‌ها را سازمان پسماند پالایش کرد تا چند شرکت مجری این طرح شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: مالکینی که قصد احداث، تخریب و نوسازی ملک خود را دارند، در زمان اخذ موظف هستند با یکی از این شرکت‌ها عقد قرارداد داشته باشند و زمانی که تخریب صورت گرفت، رسیدهای مربوط به تحویل نخاله‌ها را به حوزه معاونت شهرسازی تحویل دهند تا پروانه به آن‌ها تعلق بگیرد.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شده است، در مرحله اول یک سایت معرفی شده که مورد تأیید محیط زیست و سایر دستگاه‌های مربوطه بوده است.

تلاش برای اخذ مجوز به منظور احداث چند سایت نخاله ساختمانی

محمد موحدی مجد مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: این سایت با همکاری بین سه معاونت شهرداری، معاونت خدمات شهری، معاونت شهرسازی و معاونت حمل و نقل ترافیک افتتاح شده است.

وی افزود: مجوز سایت پردازش ما در روستای «عمه» شرکت بازیافت تمدید شده است و در حال پیگیری چند سایت دیگر هم هستیم که مجوز آن‌ها را اخذ کنیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: این فرآیند فعلاً به صورت سنتی و دستی شروع به کار می‌کند و استعلام‌هایی که باید برای تخلیه گرفته شود، از حوزه پسماند و سازمان حمل بار است و در نهایت منجر به تخلیه نخاله‌ها در این سایت می‌شود.

وی عنوان کرد: پایش و نظارتی که بر این موضوع داریم بر اساس سامانه هوشمندی است که از طریق سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه تهیه می‌کنیم و این سازمان، سازمان هوشمندی است که از طریق اپلیکیشن اقدام می‌کند تا مراجعه شهروندان به سازمان کمتر شود.

موحدی مجد خاطرنشان کرد: ۱۰ هکتار زمین برای احداث این پروژه اختصاص داده شده است.

کد خبر 719710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.