برنامه‌ریزی برای نظام مدیریت شهری به سمت مردمی شدن حرکت کند

شهردار قم گفت: وضع قوانین و برنامه‌ریزی برای نظام مدیریت شهری باید به سمت مردمی شدن حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز –شنبه بیست‌وسوم دی_ در اعضای ستاد همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با وی با اشاره به اهمیت واگذاری امور مردم به خودشان اظهار کرد: مدیریت شهری عرصه‌ای است که باید حاکمیت مردم در آن محقق شود.

وی با اشاره به اینکه برای عملکرد بهتر مدیریت شهری باید امور مربوط به شهرها به شوراهای اسلامی شهر واگذار شود، افزود: در حال حاضر ۲۵ ارگان در شهر فرمان می‌دهند، درحالی‌که شوراها باید محوریت امور شهرها را در دست داشته باشند.

شهردار قم به لزوم واسپاری امور مردم به خودشان در کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نحوه وضع قوانین شوراهای شهر را به سمتی برده که اختیارات این ارگان را کاهش داده است.

سقائیان‌نژاد اظهار کرد: امروزه با استقرار نظام محله‌محوری و ارتقای جایگاه شوراهای شهر می‌توان امور مردم را به خودشان واگذار کرد.

وی با اشاره به تاکید برنامه‌های توسعه کشور به واگذاری ۲۳ وظیفه دولتی به شوراهای شهر و شهرداری‌ها گفت: هدف این ریل‌گذاری یکپارچه‌سازی امور شهری بوده که در عمل هیچگاه محقق نشده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه امروز مدیریت شهری به بنیان‌های فکری و نرم افزاری نیاز دارد، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ ابتدا باید چارچوب‌های نرم افزاری شکل گرفته و در مباحث نظری به وحدت برسیم تا بتوانیم به چارچوب اجرایی برسیم که در این عرصه حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش آفرین باشند.

سقائیان‌نژاد به تشکیل ستادهای راهبردی در حوزه علمیه قم اشاره کرد و افزود: وقتی مسائل نرم‌افزاری حل شده و وارد قوانین شود، می‌توان از هر دستگاه اجرایی متناسب با اختیارات و وظایفش انتظار داشت.

برنامه‌ریزی برای نظام مدیریت شهری به سمت مردمی شدن حرکت کند

کد خبر 719704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.