کلاهبرداری از ۳۰ شهروند شیرازی با درج آگهی در صفحه جعلی اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری جوان ۳۰ ساله شیرازی که با ایجاد یک صفحه جعلی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، امیرحسین سلیمانی اظهار کرد: در پی شکایت چندین شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از طریق یک صفحه اینستاگرامی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس اعلام شاکیان در شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه‌ای آشنا که تعداد دنبال کنندگان آن ۴۰ هزار نفر بود و مدیر آن صفحه، خود را به عنوان یکی از بلاگرهای معروف شیراز معرفی کرده بود و ما برای رونق کسب و کارهای خود، درخواست درج آگهی در صفحه مورد نظر کردیم و مبالغی وجه نقد را واریز کردیم.

این مقام سایبری با بیان اینکه دنبال کنندگان این صفحه اینستاگرامی همه جعلی بودند، تصریح کرد: متهم پس از دریافت مبالغی از شکات و درج آگهی در صفحه اینستاگرامی خود، آمارهای جعلی نسبت به بازدیدکنندگان از آگهی‌ها و افزایش رونق کسب و کار به شکات می‌داده است.

سلیمانی ادامه داد: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از ۳۰ نفر شهروند شیرازی با همین شگرد اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

کد خبر 719691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.