افزایش روزهای ناسالم در خراسان‌جنوبی

نهمین جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار استان خراسان‌جنوبی به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اعضای کارگروه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، نهمین جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار گردوغبار استان خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز _شنبه بیست‌وسوم دی_ بر اساس شرایط ناسالم کیفی هوا در برخی شهرستان‌های استان تشکیل شد.

اسدالله حاتمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به افزایش روزهای گردو غباری در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: متأسفانه در ۹ ماه سال جاری ۱۰۹ روز هوا با کیفیت نامطلوب در استان داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ روز افزایش داشته است.

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی و رئیس کارگروه نیز ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمندی که توسط دبیرخانه کارگروه در بحث عملکردی و پیگیری موضوعات مربوطه، همچنین استمرار در برگزاری جلسات کارگروه به‌صورت منظم صورت گرفته‌است، گفت: آمار و اطلاعات نشان از افزایش روزهای گردوغباری نسبت به سال گذشته دارد، از این‌رو می‌طلبد تا تمام دستگاه‌های عضو کارگروه ضمن انجام تکلیف در این حوزه نسبت به تعریف و اجرایی کردن پروژه‌های مرتبط با کاهش گردوغبار در استان اقدام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از کارشناسان سازمان محیط زیست استان، بر اساس شاخص لحظه‌ای هم‌اکنون بیرجند با شاخص ۴۵۴ و سرایان با شاخص ۵۰۰ هردو در وضعیت خطرناک و زیرکوه با شاخص ۱۵۶ و نهبندان با شاخص ۱۵۴ هر دو در وضعیت ناسالم قرار دارند و با توجه به شرایط وضعیت هوا توصیه می‌شود همه شهروندان به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیرضروی در فضای باز خودداری کنند و نکات بهداشتی نیز رعایت شود.

کد خبر 719613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.