اثر حذف کولر بر کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای

دبیر کمسیون انرژی انجمن مدیریت سبز ایران گفت: آمارها نشان می‌دهد حذف یک کولر از واحد مسکونی تأثیر بسیار زیادی بر کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و در نهایت نجات زمین از پدیده زمین‌گرمایی دارد.

بهرام تختایی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست ایران، کشوری چهارفصل و زیبا است، اما همین موضوع موجب شده این سرزمین، در فصول سرد سال با ناترازی گاز و در فصول گرم سال به خصوص در مناطق گرمسیر رتبه یک با ناترازی شدید برق مواجه شود، به طوری که تجهیزات سرمایشی بیش از هشت ماه از سال در این مناطق پیوسته روشن است؛ این در حالی است برای هر واحد صد متری در این مناطق حداقل به دو کولر نیاز است.

وی افزود: شرکت ما علاوه بر مشاوره مصرف انرژی بر پیاده‌سازی روش‌های جلوگیری از اتلاف انرژی نیز تمرکز دارد. متخصصان شرکت از مرحله تشخیص و ممیزی نقاط اتلاف انرژی تا پیاده‌سازی طرح مناسب و دریافت نتیجه به عنوان مشاور بر پروژه‌های ساخت‌وساز نظارت دارند به همین جهت با کمک تجارب به دست آمده در طی سال‌های طولانی مشاوره و بررسی آمارها و طرح‌ها مختلف جهانی، پژوهشگران شرکت در راستای حل مشکلات اتلاف انرژی در مناطق رتبه یک گرمسیر کشور طرحی جامع را ارائه دادند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اذعان کرد: اصلی‌ترین عامل در اتلاف انرژی مناطق مسکونی، پوسته بیرونی و سقف ساختمان است در این راستا شرکت ما در طرح جامع جلوگیری از اتلاف انرژی راهکارهایی را به کار برده است که می‌توان با خرید یک کولر شرایط دمایی یک واحد صد متری مناطق گرمسیر رتبه یک کشور را در فصول گرم سال تأمین کرد.

تختایی‌نیا در راستای طرح جامعه کاهش اتلاف انرژی شرکت ادامه داد: این طرح در عین حال از ورود هوا گرم به داخل و خروج هوای سرد به خارج از منزل جلوگیری می‌کند و تا هشت درجه دمای داخل منزل را کاهش می‌دهد. اختصاص هزینه خرید کولر دوم به عایق‌بندی ساختمان برگ برنده این طرح است که هم موجب کاهش هزینه‌ها برای مصرف‌کننده می‌شود و هم از مصرف بیش از اندازه انرژی در مناطق مسکونی جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: به دنبال کاهش مصرف انرژی برق، مصرف آب، مصرف سوخت‌های فسیلی و مصرف گاز مورد نیاز در چرخه تولید برق را نیز کاهش می‌دهد که این موضوع همان توسعه پایدار انرژی است.

دبیر کمسیون انرژی انجمن مدیریت سبز ایران در پایان گفت: شرکت ما جهت عضویت در انجمن مدیریت سبز ایران در تمام مراحل بهینه‌سازی مصرف انرژی، ردپای آب و ردپای کربن را نیز محاسبه می‌کند. آمارها نشان می‌دهد حذف یک کولر از واحد مسکونی تأثیر بسیار زیادی بر کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و در نهایت نجات زمین از پدیده زمین گرمایی دارد.

کد خبر 719607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.