کاهش محسوس دمای گلستان / دریا مواج و ارتفاعات گلستان برفی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: با ورود سامانه جدید به استان دریا مواج و ارتفاعات گلستان برف خواهد آمد و به‌ این‌ ترتیب دمای هوا به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

امان محمد کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: از عصر شنبه، بیست‌وسوم دی تا صبح دوشنبه، بیست‌وپنجم دی با ورود سامانه جدید به استان شاهد وزش باد نسبتاً شدید باد و مواج و تلاطم دریا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد گاهی بیش از ۵۵ کیلومتر بر ساعت با جهت شمالی تا شمال غربی خواهد بود، افزود: تلاطم دریا و افزایش موج تا ارتفاع ۶.۱ متر هم از دیگر پیامدهای ورود این سامانه به استان است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان به صیادان نسبت به توقف صید در این مدت هشدار داد و گفت: به دلیل تلاطم و مواج شدن دریا احتمال پارگی تورهای صیادی و صدمه به ماهیان در قفس و قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری دور از انتظار نیست.

وی تأکید کرد: وضعیت دریا در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست و بنابراین کاربران از فعالیت در دریا خودداری کنند و تمهیدات پیشگیرانه لازم را به عمل آورند.

کمالی از بارش برف در ارتفاعات این استان تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: بر اساس الگوهای هواشناسی به‌تدریج از بعدازظهر امروز شنبه بانفوذ امواج سامانه سرد شاهد افزایش ابر، بارش ملایم پراکنده باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش ملایم برف تا صبح روز دوشنبه خواهیم بود که در این مدت دمای هوا نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به‌تدریج از روز دوشنبه تا پنجشنبه جوی به نسبت پایدار گاهی با رشد ابر برای استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 719561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.