رشد ۳۹ درصدی تلفات جاده‌ای در استان قزوین

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین از افزایش ۱۵ درصدی مصدومان و افزایش ۳۹ درصدی فوت‌های متعاقب تصادفات جاده‌ای در آذر سال جاری خبر داد و گفت: طی این مدت ۳۲ نفر (۲۵ مرد و ۷ زن) در حوادث رانندگی کشته شدند که بیشترین موارد مرگ‌ومیر مربوط به حوزه برون‌شهری است.

مصطفی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از مرگ ۹۸ نفر از هم‌استانی‌ها به‌خاطر سوءمصرف موادمخدر خبر داد و اظهار کرد: طی ۹ ماه سال جاری ۹۸ نفر بر اثر عوارض ناشی از سوءمصرف موادمخدر در استان قزوین جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات موادمخدر ۹۴ نفر بود، ۴.۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۹۲ نفر از فوتی‌های سوءمصرف موادمخدر در استان قزوین مرد بوده‌اند، گفت: ۹۴ درصد مرگ‌ها طی این مدت متعلق به مردان بوده و سایر مرگ‌ها هم یعنی ۶ درصد متعلق به زنان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین ادامه داد: در واقع از کل تلفات موادمخدر ۹۲ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند که بر اساس آمارهای موجود تعداد مردان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۲ درصد افزایش و تعداد زنان ۳.۳۳ درصد کاهش داشته است.

جعفرزاده از افزایش ۱۵ درصدی مصدومان و افزایش ۳۹ درصدی فوت‌های متعاقب تصادفات جاده‌ای در آذر سال جاری خبر داد و گفت: در آذر سال جاری ۳۲ نفر (۲۵ مرد و ۷ زن) در حوادث رانندگی کشته شدند که بیشترین موارد مرگ‌ومیر مربوط به حوزه برون‌شهری است که ۲۸ مورد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: آمار متوفیان تصادفات آذر در استان قزوین نسبت به آمار ۲۳ نفر مدت مشابه سال قبل یعنی آذر سال گذشته ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی آمار مصدومان اضافه کرد: آذر سال جاری، ۸۲۱ مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۵۶۶ نفر مرد و ۲۵۵ نفر زن بوده‌اند. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان ۷۱۷ نفر بود، ۱۵ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 719559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.