افزایش ۳ برابری بودجه منطقه ۴ اصفهان نسبت به ۳ سال گذشته

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: بودجه سال جاری این منطقه به رقم ۸۳۴ میلیارد تومان رسید که در اصلاح بودجه از مرز ۱,۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد و نسبت به سه سال گذشته بودجه منطقه حدود سه برابر شده است.

سیدمجید شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حیطه کاری اداره برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۴ شهرداری اصفهان چند فعالیت عمده اتفاق می‌افتد؛ یکی از فعالیت‌ها مربوط به منابع انسانی است که تمام نیروهایی که در شهرداری منطقه ۴ مشغول فعالیت با وضعیت‌های قراردادی متفاوت هستند، مدیریت امور رفاهی و پرسنلی آن‌ها برعهده این اداره است و به نوعی رابط اداره کل سرمایه انسانی و کارکنان منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین بخش این اداره، برنامه‌ریزی و بودجه است که اواخر هر سال شهرداری بودجه را تدوین می‌کند، گفت: تمام مناطق و معاونت‌ها برنامه و پیشنهادهای خود را در مورد بودجه با هماهنگی ستادهای مربوطه ارائه می‌دهند و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی موظف است این پیشنهادها را دسته‌بندی کند، با برنامه شهرداری تطابق دهد و در نهایت بودجه در شورای اسلامی شهر تصویب و به شهرداری ابلاغ می‌شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: از موارد دیگری که در این اداره به آن پرداخته می‌شود، بخش‌های اجرایی مختلف در منطقه است؛ به‌طور مثال پیشنهادهای اداره عمران، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی جمع‌آوری و طبقه‌بندی می‌شود و در مرحله بعد برآورد اعتبار مورد نیاز، مستنداتی که نیاز است و اسناد بالادستی جمع‌آوری و در سامانه بارگذاری می‌شود و به معاونت برنامه‌ریزی تحویل می‌دهیم تا به صورت یکپارچه بررسی لازم را انجام دهد.

شهیدی تصریح کرد: مدیریت و کنترل پروژه‌هایی که در طول سال به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است، بخش دیگری از وظایف این اداره است؛ پروژه از زمانی که آغاز می‌شود و در بودجه قرار می‌گیرد، متولد می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد تا زمانی که به بهره‌برداری می‌رسد و بعد از آن هم بررسی‌ها ادامه دارد، همچنین بر زمان‌بندی پروژه‌ها نظارت می‌شود تا طبق زمان‌بندی پیش رود و اگر تأخیر داشته است علت آن بررسی می‌شود و سرانجام این دلایل در معاونت برنامه‌ریزی ارجاع می‌شود تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: تعامل اداره برنامه‌ریزی با معاونت در ستاد در حوزه برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت شهرداری نیز وجود دارد که در سال جاری رابطه تنگاتنگی با معاونت برنامه‌ریزی بابت بازنگری برنامه‌ها داشتیم؛ برنامه موسوم به ۱۴۰۵ اصفهان، نیاز به بازنگری دارد که مناطق به این موضوع کمک می‌کنند تا جمع‌بندی بهتر و سریع‌تری انجام شود.

شهیدی ادامه داد: امور دیگر همچون نقشه‌برداری و جی‌آی‌اس سطح منطقه، تمام تأمین اعتبارات، تخصیص‌ها و ارتباط با حوزه مالی برای بستن قرارداد و تأیید مالی برای پرداخت‌های متعددی که در طول سال وجود دارد، در این اداره انجام می‌شود.

وی افزود: بخش دیگر، هزینه‌های جاری شهرداری در منطقه است که شامل حقوق و مزایا و قراردادهای خدمات شهری در حوزه پیمانکاران نظافت و رفت‌وروب که عملیات آن‌ها در ستاد انجام می‌شود، اما با تأیید برنامه‌ریزی در این اداره، پرداخت‌ها به پیمانکاران انجام می‌شود و هر ماه این اتفاق می‌افتد.

سال آینده نیز برای پروژه‌های محله محور محله‌های پینارت و زوان ۳۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است

شهیدی با بیان اینکه بودجه مصوب سال گذشته ۴۷۷ میلیارد تومان بود که با اصلاح بودجه به ۶۳۳ میلیارد تومان افزایش یافت، تصریح کرد: سال جاری بودجه این منطقه به رقم ۸۳۴ میلیارد تومان رسید که در اصلاح بودجه از مرز ۱,۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد و نسبت به سه سال گذشته بودجه منطقه حدود سه برابر شده است که نشان می‌دهد هزینه‌های منطقه برای نگهداری شهر و توسعه‌ای که پیش‌بینی شده زیاد است.

وی بیان کرد: پروژه شاخصی که برای سال آینده منطقه ۴ توسط شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده، رینگ چهارم ترافیکی است که بخشی از آن از پل سردار سلیمانی تا روشن‌دشت و پس از آن در منطقه ۴ است و بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده مربوط به این پروژه، آزادسازی‌هایی که نیاز دارد و اجرای رینگ است که از سال جاری آغاز شد و تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

شهیدی تصریح کرد: سال گذشته برای محله‌های منتخب کردآباد و کلمه‌خوران حدود ۶۶ میلیارد تومان در حوزه محله‌ای هزینه عمرانی کرده‌ایم، همچنین در سال ۱۴۰۲ در پروژه‌های محله‌محور، برای کردآباد به‌عنوان تک‌محله حدود ۴۰ میلیارد هزینه می‌شود و سال آینده نیز برای پروژه‌های محله‌محور محله‌های پینارت و زوان ۳۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از اقدامات شاخصی که از ۱۴۰۰ تاکنون در منطقه ۴ انجام شده است، می‌توان به تکمیل میدان شهدای هسته‌ای، خیابان ارغوانیه، روشن‌دشت و سلمان فارسی که ۵۰۰ میلیارد تومان برای تحول این خیابان‌ها هزینه شده است، اشاره کرد.

شهیدی ادامه داد: بخش دیگر از کارهای شاخص سال جاری، احداث چندین منبع آب است که موجب می‌شود در زمان خشکسالی شهرداری این منطقه دچار مشکل نشود، همچنین احداث خیابان‌های بلوار گل‌ها در شهرک روشن‌دشت و ضلع شرقی کانال جی‌شیر است.

کد خبر 719521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.