کاهش دما در مناطق غربی / سامانه بارشی فردا از کشور خارج می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه سه‌شنبه در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا در شمال خوزستان و بخش‌هایی از شمال شرق نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد و از بعدازظهر به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز بارش باران و برف همراه با وزش باد شدید در غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و رگبار باران در گیلان و غرب مازندران ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بارش برف و باران در گیلان و بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی، اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال کرمانشاه نیز ادامه خواهد داشت و دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: فردا علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال خوزستان و بخش‌هایی از شمال شرق نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد و از بعدازظهر به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور، افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده انتظار می‌رود و سه‌شنبه در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار حاکم خواهد بود، روز چهارشنبه نیز در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید، با بیشینه ۱۶ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۸ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 719520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.