اجرای ۴۸ پروژه پیشران با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلار در کشور

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ۴۸ پروژه پیشران با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلار در کشور درحال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سید محمد حسینی در جریان افتتاحیه کارخانه کاشی کشکوئیه رفسنجان، بر ضرورت سرمایه گذاری صنعتی تأکید و اظهار کرد: با توجه به شرایط منطقه و مشکل کم آبی، نباید به تک محصولی اتکا کرد و باید سرمایه‌گذاری صنعتی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر رشد تولید را نداشته باشیم با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم بود، اشتغالزایی را موجب بهبود معیشت در جامعه دانست و افزود: یکی از سیاست‌های دولت احیای کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و سایر واحدهای تولیدی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در این راستا با توجه به تعطیلی شش هزار مرکز، کارگاه و کارخانه در کشور، کارگروه‌هایی تشکیل و قدم‌های خوبی برای راه اندازی مجدد واحدها انجام شده است.

وی بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی را ضروری خواند و ادامه داد: دولت انقلابی به معنای واقعی کلمه به دنبال خصوصی سازی سالم است و نظارت، حمایت و در صورت نیاز هدایت خود را خواهد داشت.

حسینی با اشاره به اینکه ۴۸ پروژه پیشران با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلار در کشور در حال انجام است، بیان کرد: به منظور مرتفع کردن مشکل کم آبی، پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در حال انجام است.

وی خواستار استفاده از نیروهای بومی در کارخانه کاشی و سرامیک کشکوئیه شد و خاطرنشان کرد: در همین راستا دولت در برنامه هفتم توسعه به دنبال راه اندازی مدارس و دانشگاه‌ها حهت تربیت نیروی ماهر است.

مجوز ناحیه صنعتی غیردولتی احمدآباد صادر می‌شود

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به چالش مهاجرت در کشکوئیه، گفت: ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه کشکوئیه وجود دارد که انجام آن می‌تواند موجب ماندگاری و مهاجرت معکوس در منطقه شود.

وی با بیان اینکه این منطقه چاره‌ای جز سرمایه گذاری صنعتی به دلیل کمبود آب ندارد، افزود: مجوز ناحیه صنعتی غیر دولتی احمدآباد پس از تصویب نهایی صادر می‌شود و امیدوار هستیم تا پایان دولت افتتاح شود.

کد خبر 719507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.