همه ارکان انقلاب به دست و اختیار مردم است

امام جمعه کرمانشاه گفت: راهبرد انقلاب اسلامی از روز اول این بوده که همه ارکان انقلاب به دست، اختیار و بر دوش مردم است و تا آخر این مسیر نیز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در خطبه این هفته نماز جمعه _ بیست و دوم دی_ در ابتدای سخنرانی ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در همه حالات و لحظات زندگی اظهار کرد: تقوا مؤمن را از همه لغزش را حفظ می‌کند، انسان باید دائم مراقب خودش باشد و از ابواب قلبش مراقبت کند.

وی افزود: خداوند به بندگان خود در آیات الهی توصیه می‌کند برای آخرت خود توشه بردارید و برای این سفر، اعمال صالح، عقیده و فضیلت‌های اخلاقی را می‌بریم، بهترین توشه آخرت تقوا است، مراقب عقیده، اخلاق و ایمان خودمان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه تصریح کرد: یک محب واقعی در تلاش است که هم‌رنگ و هم‌شکل محبوبش شود و سعی می‌کند کاری را برخلاف محبوبش انجام ندهد و ایمان در این شرایط بسیار مؤثر، کارساز، لطیف و همیشگی می‌شود.

وی ضمن بیان احادیث متعدد، ادامه داد: حقیقتاً شخصی که در مسیر محبت اهل‌بیت (ع) قرار گرفت، خود را مطابق با خواسته محبوب که همان اهل‌بیت (ع) است، می‌دهد؛ یعنی دوست داشتن انسان به خاطر خدا این را نشان می‌دهد به‌قدری مستحکم است که در سایر امور مسیرش در سایه ایمان حفظ خواهد شد، اثر محبت به‌قدری زیاد است که پیامبر می‌فرمایند؛ این شخص از برگزیدگان خداوند خواهد بود.

اعتکاف از اعمال سرنوشت‌ساز و منشأ کرامت‌هاست.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به فرارسیدن ماه رجب، عنوان کرد: ماه رجب ماهی است که ماه خداست و سرآغاز فصل معنویت سال برای اهل ایمان است و همواره برای اولیای الهی و مؤمنان واقعی حائز اهمیت بوده است، لذا ماه رجب به‌عنوان ماه استغفار و طلب آموزش سفارش شده است.

وی گفت: مراسم اعتکاف از اعمال بسیار مهم و سرنوشت‌ساز و منشأ کرامت‌ها در این ماه رجب است، در حدیثی عظیمی آمده است که خداوند در آسمان هفتم ملکی را قرار داده است و زمانی که ماه رجب آغاز می‌شود این ملک از صبح تا شب بعضی از کلمات و جملات را از سوی خدای متعال تکرار می‌کند و ندا می‌دهد خوش به حال آن‌هایی که اهل ذکر و یاد خدا هستند، خوش به حال آن‌هایی که اهل اطاعت پروردگار خود هستند.

خطیب جمعه کرمانشاه بابیان این‌که خوشبختانه در اتفاقات اخیر شیطان بزرگ آمریکا که در شیطنت نظیر ندارد مجبور شد از لانه خود بیرون آید، تأکید کرد: مکرر کشورهای اسلامی به سازمان ملل درخواست دادند که این کشتارهای جنایتکارانه را در غزه را متوقف کنند اما تمام این قطعنامه‌ها را آمریکا وتو کرد و مانع اجرایی شدن آن شد.

وی ضمن اشاره به این‌که یمنی‌ها هم بسیار ابراز خوشحالی کردند که ما منتظر چنین روزی بودیم که با خود شیطان طرف شویم، اذعان داشت: چند روز پیش آمریکایی‌ها اشغال و نابودی ناوهایشان توسط یمنی‌ها را سانسور کردند و انگلیس هم با آن‌ها ائتلاف کرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز ۹۸ روز از جنگ غزه می‌گذرد و آمریکا و اسرائیل به هیچ‌کدام از اهداف خود دست پیدا نکردند، در قدیم وقتی ناو آمریکایی سمت هر کشوری می‌رفت آن کشور قحطی می‌گرفت، اما حال ناو آمریکایی از ترس دلاورمردان یمن فرار می‌کند و به منطقه‌ای می‌رود که کمتر در دسترس باشد اما هم برد موشک‌ها و هم برد پهپادهای یمنی‌ها به بیشترین نقطه‌ها می‌رسد.

وی مطرح کرد: به یاری خدا ما شاهد آمریکازدایی در منطقه و محو رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک باشیم، جبهه مقاومت با دست پر و مصمم و کاملاً حریف دشمن درصحنه ایستاده است.

حضور در راهپیمایی و انتخابات پیش رو، خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است.

حجت‌الاسلام غفوری حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را به‌منزله حضور در جبهه مقاومت در مقابل دشمن دانست و گفت: راهبرد انقلاب اسلامی از روز اول این بوده است که همه ارکان انقلاب به دست، اختیار و دوش مردم بوده است و تا آخر این مسیر خواهد بود و توطئه‌های خبیثانه دشمنان خنثی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک‌بار دیگر ملت‌های دنیا خواهند دید که ملت ایران برحسب تکلیف شرعی، قانونی، ملی و عزتمندانه خویش حضور یکپارچه در انتخابات خواهد داشت تا چشم دشمن را بار دیگر کور کند، البته مسئولان دولتی نیز در جریان مشکلات معیشتی شما مردم عزیز هستند و مهار تورم را به‌عنوان شعار سال انتخاب و این مطلب را با توجه و همت مضاعف پیگیری کنند.

کد خبر 719454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.