انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا

شهردار همدان از انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا از سوی مجمع شهرداران آسیایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سید مسعود حسینی امروز _جمعه بیست‌ودوم دی‌_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان و ستاد گردشگری شهرداری، همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی انتخاب شد.

وی گفت: شهر همدان در سال میلادی جاری با برگزاری رویدادهای بین‌المللی با مشارکت سایر شهرهای عضو مجمع، از تجارب و دانش دیگر شهرها، و همکاری بخش خصوصی استفاده خواهد کرد تا ظرفیت‌های گردشگری شهر همدان رونق بگیرد.

شهردار همدان با تاکید مهم بر معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری همدان افزود: ستاد گردشگری شهرداری همدان، با محوریت عضویت فعال در مجامع بین المللی به ویژه مجمع شهرداران آسیایی تشکیل شده است تا قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری همدان به جهان معرفی شود.

حسینی با بیان اینکه کمک به توسعه گردشگری شهر همدان یکی از مطالبات مدیریت شهری از مجمع شهرداران آسیایی است، افزود: به گفته دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی، در نشست آینده هیأت اجرایی از شهرداری همدان به طور رسمی تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: اشتراک گذاری ایده‌ها، راه حل مشکلات با استفاده از تجارب سایر شهرهای عضو مجمع شهرداران آسیایی از الویت مدیریت شهری برای معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گردشگری شهر همدان است.

شهردار همدان گفت: در سال میلادی جاری، دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی، آمادگی هرگونه همکاری با شهر همدان را به منظور تحقق اهداف پایتخت آسیایی گردشگری دارد و در این مسیر با شهرداری همدان همکاری خواهد کرد.

کد خبر 719424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.