انصارالله گرگ باران‌دیده است / حمله آمریکا از سر عجز بود نه قدرت

کارشناس مسائل فلسطین با تاکید بر اینکه انصارالله گرگ باران‌دیده یک جنگ ۱۰ ساله است، گفت: آمریکایی‌ها این بمباران را از سر عجز انجام دادند نه از سر قدرت و اقتدار؛ چون اقتدارشان در دریای سرخ از طرف انصارالله به‌شدت مخدوش شده است و در عمل آبروی خود را در منطقه از دست داده‌اند.

علی عبدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره حمله شب گذشته آمریکا به یمن اظهار کرد: این حمله از نظر نظامی و عملیاتی هیچ ارزشی ندارد و بیشتر باید آن را اقدامی در راستای عملیات روانی تلقی کرد از این جهت که آمریکایی‌ها به واسطه اقدامات انصارالله علیه رژیم صهیونیستی در یک مخمصه قرار گرفته بودند.

آمریکا در منگنه انصارالله

وی افزود: آمریکایی بیشتر از آنکه از سوی انصارالله ضربه نظامی خورده باشد ضربه حیثیتی خورده بود، چرا که نزد افکار عمومی این‌طور تلقی می‌شد که آمریکا توسط یک جنبش مقاومتی کوچک در یمن به مبارزه فراخوانده شده است؛ از این‌رو باید به این ضربه حیثیتی پاسخ می‌داد و اقدام شب گذشته را نیز باید در این راستا تحلیل کرد.

کارشناس مسائل فلسطین تصریح کرد: آمریکایی‌ها به‌واسطه اقدامات انصارالله در منگنه‌ای قرار گرفته بودند، بنابراین به یک سری از اهداف جعلی در یمن حمله کردند تا قدرت‌نمایی کرده باشند و به افکار عمومی نشان دهند که هنوز ابرقدرت هستند و می‌توانند از پس کارها برآیند.

سعودی‌ها انصارالله را به یک گروه بزرگ و اثرگذار تبدیل کردند

عبدی تاکید کرد: اگر سعودی‌ها طی یک جنگ ۱۰ ساله از پس انصارالله برآمدند یا اسرائیلی‌ها طی ۱۰۰ روز نبرد علیه غزه از پس این باریکه کم‌مساحت ۳۶۰ کیلومتر مربعی برآمدند؛ آمریکایی‌ها هم از پس انصارالله بر خواهند آمد.

وی با تاکید بر اینکه انصارالله گرگ باران دیده یک جنگ ۱۰ ساله است، اذعان کرد: نیروی هوایی سعودی که ۱۰۰ درصد آمریکایی بود و آمریکا در اطلاعات، تجهیزات و انواع بمب‌ها تغذیه می‌کرد طی ۱۰ سال توانستند چه کاری انجام دهند؟ در عمل انصارالله را از یک گروه کوچک مقاومتی به یک گروه بزرگ و اثرگذار در یمن و منطقه تبدیل کردند؛ حالا اگر سعودی‌ها در این جنگ ۱۰ ساله به هدف خود رسیدند آمریکایی‌ها هم حتماً خواهند رسید.

دست انصارالله در منطقه پر است

کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به نقش حمایت‌گرانه ایران در این خصوص گفت: انصارالله آن‌قدر توانمند است که نیازی به ورود مستقیم ایران به این معرکه نداشته باشد، اما ایران حتماً حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک خود را از انصارالله دارد و مقامت را حق مسلم انصارالله می‌داند.

وی اضافه کرد: کارهایی که باید از قبل برای انصارالله انجام می‌شده، انجام شده و زیرساخت‌های لازم آماده است و دست انصارالله مانند سایر بخش‌های مقاومت در منطقه از حیث نظامی پر است و نگرانی نسبت به مبارزه با نظام سلطه وجود ندارد.

عبدی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها این بمباران را از سر عجز انجام دادند نه از سر قدرت و اقتدار؛ چون اقتدارشان در دریای سرخ از طرف انصارالله به‌شدت مخدوش شده است و آمریکایی‌ها در عمل آبروی خود را در منطقه از دست داده‌اند.

کد خبر 719395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.