اختصاص بیشترین مهر اصالت صنایع ‌دستی کشور به فارس

معاون صنایع ‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس گفت: امسال ۱۳۶ اثر فارس، مهر اصالت صنایع‌دستی گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، بهزاد احمدی فارسانی با اعلام این خبر اظهار کرد: فارس میزبان هفتمین مرحله داوری مهر اصالت صنایع‌دستی کشور بود.

وی بابیان این‌که ۳۷۳ اثر از استان‌های فارس، اصفهان و یزد در این مرحله داوری شدند، افزود: استان فارس با ۱۳۶ اثر بیشترین مهر اصالت صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داد که یک رکورد محسوب می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: استان‌های اصفهان و یزد به ترتیب ۷۲ و ۳۵ مهر اصالت دریافت کردند.

احمدی فارسانی خاطر نشان کرد: داوران و ناظران که خود از هنرمندان برجسته کشور بودند، آثار را به دسته‌های فاخر، درجه یک، دو و سه و بدون درجه رتبه بندی کردند که پس از آن آثار فاخر به جشنواره ملی فجر و مرحله داوری مهر اصالت یونسکو راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه هر هنرمند می‌توانست دو اثر به داوری ارسال کند، افزود: مدیریت صنایع‌دستی و ارزش‌گذاری آثار بر اساس سیاست‌های یونسکو، از مزایای داوری آثار بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اضافه کرد: ۲۰ شاخص برای ارزیابی هر اثر در نظر گرفته شد و آثار برتر در قالب کتابچه به مردم معرفی خواهند شد.

کد خبر 719385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.