قیمت مسکن در اتحادیه اروپا دو برابر شد

داده‌های رسمی جدید حاکی از آن است که قیمت خرید و اجاره خانه در اتحادیه اروپا روندهای صعودی قابل‌توجهی را نشان می‌دهد که نرخ آن در کشورهای سراسر اروپا متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط اداره آمار اروپا، یورو استات، قیمت و اجاره خانه در اروپا طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه دوم همان سال ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش قیمت خرید و اجاره خانه در سراسر اروپا

داده‌های به‌دست‌آمده از بازارهای مسکن سراسر اروپا حاکی از افزایش سه درصدی هزینه اجاره‌بها در سراسر مرزهای اتحادیه اروپا نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ است، اما قیمت مسکن در طول مدت مشابه با این بازه زمانی شاهد کاهش منفی یک درصدی بوده است. با این وجود طبق ارقام به‌دست‌آمده از سال ۲۰۱۰ تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، قیمت مسکن در سراسر اتحادیه اروپا ۴۸ درصد و اجاره‌بها ۲۲ درصد افزایش داشته است. به این ترتیب در این مدت بازارهای مسکن اتحادیه و در اصل سراسر قاره اروپا شاهد تغییرات قابل‌توجهی و افزایش چشمگیر در هزینه‌ها بوده است.

قیمت مسکن در اتحادیه اروپا دو برابر شد

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت خانه در استونی ۲۱۰ درصد یعنی بیش از سه برابر میانگین قیمت اعلام‌شده درخواستی املاک مسکونی برای فروش (برابر با ۱۲ هزار و ۸۹ یورو به ازای هر متر مربع در دسامبر) و در مجارستان (۱۸۵ درصد)، لیتوانی (۱۵۸ درصد)، لتونی (۱۴۱ درصد)، اتریش (۱۲۳ درصد)، جمهوری چک (۱۲۲ درصد) و لوکزامبورگ (۱۰۷ درصد) بیش از دو برابر این میانگین شده است. با این وجود یونان با منفی ۱۴ درصد، ایتالیا با منفی هشت درصد و قبرس با منفی دو درصد، نسبت به این میانگین شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌اند.

در بخش اجاره، ۲۶ کشور اتحادیه اروپا شاهد افزایش بوده‌اند که استونی (۲۱۸ درصد)، لیتوانی (۱۷۰ درصد) و ایرلند (۱۰۰ درصد) پیشتاز هستند. استثنا یونان بود که قیمت اجاره بها ۲۰ درصد کاهش یافت.

کد خبر 719382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.