۱۲ ژانویه؛ روز سخت‌کوشی + تاریخچه و نمونه انسان‌های سخت‌کوش موفق

روز سخت‌کوشی هر ساله در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ۱۴۰۲) جشن گرفته می‌شود و مردم را به انجام کار و تلاش بیشتر برای دستیابی سریع‌تر به موفقیت تشویق می‌کند، زیرا سخت‌کوشی عاملی برای رسیدن بشر به موفقیت است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دستیابی سریع‌تر به موفقیت نیازمند کار و تلاش بیشتر برای فراتر رفتن از مرزهای محدودکننده است. سخت‌کوشی انسان را به افق‌های جدیدی از کار و زندگی می‌رساند و راه پیشرفت وی را هموارتر می‌کند. اضافه‌کاری یا اختصاص زمان بیشتر به کار بهترین فرصت برای سخت کار کردن است.

سخت‌کوشی بسیار اهمیت دارد، زیرا کلید موفقیت است. در واقع اگر انسان انرژی کافی روی کار و هدف مورد نظر خود سرمایه‌گذاری نکند، محکوم به شکست خواهد بود. حتی با استعدادترین و باهوش‌ترین افراد نیز در صورت خودداری از این سرمایه‌گذاری بلندمدت شکست می‌خورند، چراکه هوش را می‌توان به ارث برد، اما سخت‌کوشی عملی انتخابی است. از سوی دیگر شانس و سخت‌کوشی در هم تنیده شده‌اند. به بیان ساده‌تر انسانی که شانس به او رو می‌کند در صورت خودداری از سخت‌کوشی آن را به هدر خواهد داد و افراد سخت‌کوش همیشه شانس موفقیت را به دست خواهند آورد. قابل توجه این‌که مفهوم سخت کار کردن و کار سخت کردن با یکدیگر متفاوت است.

تاریخ روز سخت‌کوشی ۱۴۰۲

روز سخت‌کوشی هر سال در ۱۲ ژانویه معادل ۲۲ دی ۱۴۰۲ برگزار می‌شود تا به بشر یادآوری کند سخت‌کوشی انسان‌ها را موفق و راه پیشرفت آن‌ها در هر زمینه هموار می‌کند.

۱۲ ژانویه؛ روز سخت‌کوشی + تاریخچه و نمونه انسان‌های سخت‌کوش موفق

تاریخچه روز سخت‌کوشی

اولین نشانه از جشن گرفتن روز سخت‌کوشی به سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد، با این حال ایده پشت آن به اندازه قرن‌ها قدمت دارد. سخت‌کوشی در طول تاریخ همیشه نقش مهمی در موفقیت تاجران، ورزشکاران، مخترعان و حتی سیاستمداران داشته و نمادی از تاریخ همه بزرگان جهان است. از سوی دیگر نباید به هر کار سختی تن داد، بلکه تنها باید دست به انجام کاری زد که فرد را به سوی موفقیت مورد نظر خود سوق می‌دهد. جالب آن‌که افراد سخت‌کوش تاریخ همیشه مورد توهین و تمسخر قرار داشته و با القابی هم‌چون دیوانه، درگیر وسواس کاری، غرق در جنون کاری و مواردی از این قبیل مورد خطاب قرار گرفته‌اند، با این وجود پس از موفقیت تمام القاب وجهه تحسین‌برانگیز به خود می‌گرفتند.

نمونه‌های برجسته از سخت‌کوشی در تاریخ

تاریخ جهان سراسر مملو از انسان‌های سخت‌کوشی است که با سخت کار کردن و روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر در کار و تلاش، آینده خود و حتی جهان را به بهترین نحو ممکن رقم زدند؛ انسان‌هایی که سختی راه را به جان خریده و حتی با اختصاص ساعات طولانی شبانه‌روز به حرفه خود، مرزهای محدودکننده موفقیت را در هم شکسته و به رشدی چشمگیر دست یافته‌اند.

تاریخ هرگز توماس ادیسون و هزاران اختراع او را فراموش نخواهد کرد. در دهه ۱۸۰۰ معلمان ادیسون او را فردی کسل توصیف کردند، اما ادیسون با این نظرات ادیسون را از پا نیافتاد و با تلاش و پشتکار به یکی از بزرگ‌ترین مخترعان تمام دوران تبدیل شد. جهان در اواخر دهه ۱۹۰۰ شاهد درخشش مایکل جردن در بسکتبال بود. مربی قدیمی او، فیل جکسون، خاطرنشان کرد آنچه مایکل را به یک اطوره تبدیل کرد، سخت‌کوشی بود. او همچنین نوشت که ویژگی منحصربه‌فرد مایکل جردن نه استعداد او، بلکه این امر بود که وی به‌خوبی می‌دانست باید به‌طور دائم سخت کار کند تا بهترین باشد.

۱۲ ژانویه؛ روز سخت‌کوشی + تاریخچه و نمونه انسان‌های سخت‌کوش موفق

سرنا و ونوس ویلیامز برای رسیدن به قهرمانی تنیس و دریافت مدال طلا، سال‌ها سخت‌کوشی را به جان خریدند. زندگی این دو تقریباً به‌طور کامل تحت پوشش تنیس بود. آن‌ها در کنار هم بیش از یک دهه بر تنیس تسلط داشتند و مجموعاً ۱۳ بار بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ عنوان بهترین تنیس‌باز زن جهان را به دست آوردند.

هوارد شولتز نمونه بارزی از کارآفرینانی است که بیشتر از حد معمول کار می‌کردند. وی چنان مصمم به موفقیت بود که به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی استارباکس در دهه ۱۹۸۰، تا ساعات پایانی شب در محل کارش می‌ماند و حتی روزهای تعطیل برای خواندن ایمیل‌های کارمندانش به دفتر کار می‌رفت. مارک کوبان، از معروف‌ترین سرمایه‌گذاران آمریکایی پیشگام در فناوری، در وبلاگ خود نوشت که برای بهره‌مندی از شانس موفقیت، به میزانی باورنکردنی و حتی غیر قابل تصور کار کرده است.

کد خبر 719374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.