۲۰۰ روز تا المپیک ۲۰۲۴ / تشدید تلاش‌های پاریس برای آماده شدن

پاریس به‌دنبال نزدیک شدن به شمارش معکوس آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، تلاش‌های خود را برای آمادگی هر چه سریع‌تر شهر به‌منظور ایجاد شهری سبزتر، سالم‌تر و پویاتر برای میزبانی از ورزشکاران و بازدیدکنندگان افزایش داده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ قرار است بزرگ‌ترین رویدادی باشد که تاکنون در فرانسه مورد میزبانی قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌ها از بیست‌وششم جولای آغاز می‌شود و تا یازدهم آگوست ادامه دارد. پاریس با نزدیک شدن به شمارش معکوس آغاز این بازی‌ها تلاش‌های خود را برای آمادگی شهر به‌منظور پذیرایی از ورزشکاران و بازدیدکنندگان افزایش داده و در حالی که تنها ۲۰۰ روز تا آغاز رقابت‌ها باقی مانده، شورای شهر آن با هدف ایجاد پاریسی سبزتر، سالم‌تر و پویاتر حدود ۴۳ طرح جدید را تصویب کرده است که به‌عنوان کاتالیزوری برای دگرگونی شهر عمل می‌کنند.

۲۰۰ روز تا المپیک ۲۰۲۴ / تشدید تلاش‌های پاریس برای آماده شدن

آمادگی پاریس برای بازی‌های المپیک

پاریس در حال اجرای اقداماتی است که چشم‌انداز شهری و زیرساخت‌های آن را به‌طور کامل متحول می‌کند. قلب پایتخت فرانسه از پاکسازی رودخانه سن گرفته تا توسعه مسیر دوچرخه‌سواری، فعال کردن خط ترانزیت و ممنوعیت ترددهای غیرضروری در شهر، مأموریت مهمی برای احیای هسته تاریخی شهری پاریس خود دارد.

پاکسازی رودخانه برای مسابقات آبی

یکی از اجزای چشم‌انداز بلندپروازانه پاریس، «طرح شنا» با هدف تبدیل رودخانه سن به محلی برای برگزاری مسابقات المپیک آبی با نصب لوله‌ها، مخازن و پمپ‌های زیرزمینی جدیدی است که برای پاکسازی رودخانه از باکتری‌های مضر طراحی شده‌اند. اگرچه این رودخانه بیش از یک قرن است که برای شنای عمومی باز مورد استفاده قرار نگرفته، شهر تصمیم به تغییر این وضعیت گرفته است.

هدف پاریس در اصل نصب یک مخزن نگهداری آب باران غول‌پیکر به ابعاد ۵۰ در ۳۴ متر است که بتواند تا بهار ۴۶ مترمکعب آب ذخیره کند، با این حال تلاش میلیارد دلاری برای پاکسازی رودخانه ممکن است بسیار بیشتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده طول بکشد.

۲۰۰ روز تا المپیک ۲۰۲۴ / تشدید تلاش‌های پاریس برای آماده شدن

بهبود حمل‌ونقل و راه‌های تردد شهری

پایتخت فرانسه قرار است ۵۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری جدید افتتاح کند که مکان‌های بازی‌های المپیک را به مناطق شمال شرقی کشور متصل می‌کند. طبق این طرح بازدیدکنندگان می‌توانند تا تابستان به هر مکان ورزشی المپیک که تمایل دارند، با پدال زدن برسند.

نصب خط ترانزیتی جدید از شرق به غرب شهر از دیگر اقدامات پاریس به‌منظور آمادگی برای بازی‌های المپیک است. در این راستا متروی پاریس با یک سیستم ۲۰۰ کیلومتری جدید و افزودن چهار خط و ۶۸ ایستگاه کاملاً جدید در شرف ارتقا قرار دارد، با این وجود داده‌ها نشان می‌دهد که شبکه جدید در طول سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود و انتظار می‌رود تا زمان آغاز بازی‌های المپیک تنها خط ۱۴ متصل به فرودگاه اورلی به موقع افتتاح شود.

شهردار پاریس همچنین از ممنوعیت ترددهای غیرضروری در مرکز شهر به‌منظور کاهش استفاده از اتومبیل‌ها خبر داد که این اقدام ممکن است به‌طور قابل‌توجهی بر کاهش ازدحام و انتشار گازهای گلخانه‌ای شهر تأثیر مثبت بگذارد. انتظار می‌رود این تغییرات قبل از شروع بازی‌های المپیک تابستانی اعمال شود.

۲۰۰ روز تا المپیک ۲۰۲۴ / تشدید تلاش‌های پاریس برای آماده شدن

کد خبر 719369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.