سهم کامیاران از سفرهای رئیس‌جمهور بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه است

استاندار کردستان گفت: در سه سفر رئیس‌جمهور به کردستان شامل دو سفر استانی و یک سفر پروژه‌ای، تصمیمات خوبی برای استان گرفته شد که به صورت اختصاصی سهم شهرستان کامیاران از این مهم، قریب به یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مصوبه و پروژه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمناو به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم دی_ در جریان سفر به شهرستان کامیاران با حضور در مسجد جامع روستای شیروانه از توابع این شهرستان، ضمن اشاره به حادثه تروریستی هفته گذشته در کرمان، اظهار کرد: یکبار دیگر دشمن زبون و دست پرورده‌های استکبار، استیصال و درماندگی خود را با انجام این اقدام کور در مسیر گلزار شهدای کرمان و زائران حاج قاسم سلیمانی نشان دادند.

وی افزود: همه این اقدامات ظالمانه دشمن، سند حقانیت مسیر ما، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است و نشان از خوی وحشیگری دشمنان این مردم دارد.

استاندار کردستان اضافه کرد: افتخار ما این است که داعش به عنوان دست پرورده استکبار، با دستان با کفایت بزرگ مردی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی موجودیتش از روی زمین پاک و دامن بشریت و دامن جهان از لوث چنین لکه ننگی تطهیر شد و تاریخ این افتخار بزرگ را فراموش نخواهد کرد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: آیندگان به حال ما غبطه خواهند خورد چراکه در دورانی نفس کشیدیم و زنده بودیم که امثال سلیمانی‌ها در آن دوران زندگی می‌کردند و از نزدیک شاهد رشادت و سلحشوری بزرگ‌مردانی بودیم که اقدامات و کارهای بزرگ آنها را باید در افسانه‌ها جست.

وی در ادامه گفت: امروز توفیق یافتیم به عنوان دومین شهرستان، بازدیدهای بخشی، جلسات مردمی و نشست رفع مشکلات و گره گشایی از درخواست‌های مردم در شهرستان کامیاران را در محضر اهالی خونگرم این منطقه داشته باشیم.

استاندار کردستان ادامه داد: ادعا نمی‌کنیم که با برگزاری این نشست‌ها همه مشکلات حل شود اما معتقدیم که دسترسی آسان به مدیران ارشد استان قطعاً موجب گره‌گشایی برخی مسائل و ایجاد راه‌هایی برای حل مشکلات و منجر به حساسیت موضوع و اهمیت مسائل برای مدیران به شکل علنی‌تر می‌شود.

سهم کامیاران از سفرهای رئیس‌جمهور بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه است

توجه ویژه دولت به کردستان معطوف شده است

زارعی‌کوشا با بیان اینکه در طول بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم، توجه ویژه دولت به استان کردستان معطوف شده است، افزود: قریب به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مصوبه و پروژه برای کامیاران تعریف و اختصاص یافت که غیر از پروژه‌های عمومی است‌.

وی ادامه داد: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیتی که در سفر رئیس جمهور به کردستان ایجاد شده است جهش خوبی در توسعه و پیشرفت استان صورت بگیرد.

استاندار کردستان به اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن در این شهرستان نیز گریزی زد و گفت: میزان مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کامیاران ۶۰ درصد است در حالی که این رقم در میانگین کشوری ۵۴ درصد است.

زارعی‌کوشا، احداث ۳۱۲ کیلومتر راه روستایی و زیرسازی ۵۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی را از اقدامات دیگر دولت سیزدهم در شهرستان کامیاران عنوان کرد و افزود: در حوزه بهسازی و عمران روستاها و اجرای طرح هادی در دو سال گذشته، معادل ۴۰ سال گذشته کار شده است.

وی تصریح کرد: گرچه دارای عقب ماندگی‌هایی در برخی شاخص‌ها هستیم که مربوط به دوره‌های قبل است اما در تلاشیم تا پایان دولت سیزدهم در شاخص‌های مختلف به میانگین کشوری یا بالاتر از آن دست یابیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: در سفر امروز نیز مصوباتی برای شهرستان خواهیم داشت که باید مدیران، کارهای جهشی را در این شهرستان انجام دهند و پیگیر اجرای مصوبات باشند.

زارعی‌کوشا بهره‌برداری و تقویت زیرساخت‌های کریدور غرب در مسیر سنندج کامیاران را مستلزم پنج همت اعلام کرد و گفت: ساماندهی این مسیر در اولویت کارهای عمرانی استان قرار دارد.

کد خبر 719269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.