ضرورت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: باید حداقل بیست‌هزار مگاوات برق اتمی داشته باشیم، همچنان که کشورهای دیگر هم اعلام کرده اند که ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را ۳ برابر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمد اسلامی امروز _پنج شنبه بیست و یکم دی_ در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان بویین میاندشت اظهار کرد: نوزدهم دی در این شهرستان و ثبت شدن این روز به عنوان روز حماسه و ایثار یک ابتکار ماندنی است و نسل به نسل یادآوری می‌کند که شهدا در چه راهی قدم گذاشته و جان خود را برای انقلاب فدا کردند.

وی ادامه داد: فلسفه وجود انقلاب اسلامی، سعادت ملت و پیشرفت و آبادانی کشور بوده که این دو عامل اساسی هدف انقلاب اسلامی است و شعاری که موجب پیروزی انقلاب و شهدای بسیاری نیز در این راه تقدیم انقلاب شد، همان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور افزود: مردم ایران استکبار و آمریکا را هرگز تحمل نکرده و نمی‌کنند و ایران استقلال داشته و از زیر بار سلطه خارج شده چرا که در دوران قبل از انقلاب، آنان برای ایران تعیین تکلیف می‌کردند.

اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر بنیان‌های علمی و فناوری تاکید و اظهار کرده‌اند که باید حداقل بیست‌هزار مگاوات برق اتمی داشته باشیم همچنان که کشورهای دیگر هم اعلام کرده‌اند که ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را سه برابر خواهند کرد.

وی ادامه داد: تغییرات اقلیمی موجب برهم خوردن شرایط آب و هوایی شده و بیش از این برای کره زمین قابل قبول نیست باید از تولید گازهای گلخانه‌ای جلوگیری شود و تلاش شود تا فناوری‌های نوین به خدمت گرفته شده و مورد استفاده قرار گیرند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که علم و فناوری امروز اساس قدرت است و مردم، ظرفیت قدرت یک کشور هستند، دشمنان تلاش کردند با تحریم حرکت پیشرفت جمهوری اسلامی را در حوزه علوم و فنون نوین متوقف کنند و تمام تلاش‌ها با هدف توقف علمی و فناوری ایران در بحث هسته‌ای بوده است.

اسلامی تصریح کرد: علم و فناوری برای ملت‌ها قدرت آفرین بوده و کسی که از این ظرفیت به همراه مردم همیشه در صحنه است هرگز زیر بار سلطه ابرقدرت‌ها نخواهد رفت بلکه راه خود را قدرتمندانه ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: ادامه راه پر توسعه علمی و فناوری همراه با حضور جوانان متعهد و دانشمند در جهت دستیابی به علوم و فنون نوین مسیری است که به شدت مورد مخالفت استکبار قرار دارد و از همه ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حرکت کشور ما استفاده کردند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: دشمنان از ابزار تحریم برای ناتوان کردن کشور استفاده کردند و با بهانه‌های مختلف در روند پیشرفت کشور اختلال ایجاد می‌کنند.

اسلامی یادآور شد: در عرصه هسته‌ای دانشمندان بسیاری ترور شده و خرابکاری‌های صنعتی از سوی دشمنان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم روز حماسه و ایثار مردم شهرستان بویین میاندشت همراه با آئین رونمایی از کتاب بر بال ملائک و سخنرانی محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

شهرستان بویین میاندشت در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است. اوج ایثار و شهادت بویین میاندشت در دی و بهمن سال ۶۵ رقم خورده چرا که در این دو ماه در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵، بویین میاندشت ۳۶ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

برای گرامیداشت یاد وخاطره همه شهدا به ویژه شهدای دی و بهمن سال ۶۵، روز نوزدهم دی در تقویم شهرستان به عنوان روز حماسه ایثار شهرستان بویین میاندشت نام گرفته است.

کد خبر 719256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.