بارش برف و وزش باد شدید اصفهان را فرا می‌گیرد/ ممنوعیت صعود به ارتفاعات کوهستانی

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی و زرد با شدت وزش باد، گردوخاک محلی از فعالیت سامانه بارشی، لغزندگی جاده‌ها و احتمال کولاک برف در مناطق مستعد خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان از فعالیت سامانه ناپایداری بر روی استان از امروز تا اوایل هفته آینده است.

وی افزود: بر این اساس شرایط ابرناکی، گاهی وزش باد شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای و بارش برف در مناطق غرب نیز انتظار می‌رود، به طوری که طی امروز و فردا در نواحی غربی وضعیت بارش برف و وزش باد شدید خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی فردا در بیشتر مناطق استان سرعت باد شدید بوده و وقوع تندباد لحظه‌ای خواهیم داشت، به طوری که شدت وزش باد در نیمه جنوب و شرقی پیش‌بینی شده که با گردوخاک محلی و کاهش دید همراه است.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا در مناطق غرب و جنوب غرب استان، تصریح کرد: طی این مدت در شهرستان‌های فریدونشهر، بویین میاندشت، سمیرم، خوانسار، گلپایگان و چادگان با بارش برف، وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دید همراه خواهیم بود.

حاجی‌بابایی گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی، اختلال در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد از مخاطرات سامانه بارشی است.

وی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای بین شهری و بین استانی، مدیریت تردد، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اتخاذ تدابیر لازم، مدیریت عشایر، آمادگی ضروری راهداری و مجهز به وسایل زمستانی توصیه می‌شود.

آغاز هفته با وقوع طوفان لحظه‌ای و گردوخاک در استان

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیرامون دیگر فعالیت سامانه ناپایدار وزش باد شدید همراه با مخاطرات آن طی روز جمعه در بیشتر مناطق استان، افزود: در پایان هفته جاری شهرستان‌های اصفهان، شرق اصفهان، اردستان، انارک، نائین، مورچه خورت، دولت‌آباد، شهرضا، گلپایگان، میمه، مبارکه، داران، سمیرم، فریدون‌شهر، خوانسار، بویین‌میاندشت، چادگان، دهاقان، دهق، نجف‌آباد، کبوترآباد و ورزنه مستعد فعالیت سامانه است.

وی ادامه داد: طی روز شنبه هفته آینده وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای با گردوخاک و کاهش دید در شهرهای سمیرم، فریدون‌شهر، خوانسار، میمه، دهاقان، گلپایگان، بویین میاندشت، نجف‌آباد، نائین، ورزنه و چادگان نیز مورد انتظار است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به بنرها و سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به ویژه ساعات بعدازظهر، کاهش دید به واسطه گردوخاک از مخاطرات فعالیت این سامانه است.

وی اضافه کرد: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و توقف نکردن زیر درختان توصیه می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با فعالیت سامانه وزش طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در استان، گفت: فعالیت این سامانه از روز چهارشنبه آغاز شده و تا روز شنبه بیست‌وسوم دی در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم خوانسار، نائین، گلپایگان، ورزنه، مبارکه (به واسطه کاهش دید) انارک، شهرضا، دهاقان، بویین میاندشت و اصفهان تداوم دارد.

وی اظهار کرد: اختلال و کاهش دید در جاده‌های جنوب، غرب و شرق به واسطه گردوخاک محلی، احتمال نابسامانی در سفرهای برون و درون شهری، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و گلخانه‌ها، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد و چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه بویراحمد و شمال فارس، سقوط بنرها و از ارتفاع از مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است.

حاجی‌بابایی افزود: احتیاط در سفرهای درون و برون استانی و درون و برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات کافی در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، گلخانه‌ها، آمادگی راهداری به ویژه در مسیرهای طوفان‌خیز و گردوخاک، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و توقف اقدامات کوهنوردی و اقدامات در ارتفاع توصیه می‌شود.

هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه ناپایدار وزش باد شدید

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه ناپایدار وزش باد شدید از اواسط روز چهارشنبه تا وقت شنبه هفته آینده در استان، گفت: فعالیت این سامانه با وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید همراه است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه مذکور طی فردا در شهرستان‌های سمیرم، بادرود و فریدون‌شهر، اظهار کرد: فعالیت این سامانه امروز در شهرستان‌های سمیرم، فریدون‌شهر، خوانسار، مورچه خورت، میمه، دهاقان، گلپایگان، داران، بویین‌میاندشت، شهرضا و چادگان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با دمای ۴- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 719250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 1
    اره درسته اصفهان یکی ونیم متر برف اومده باور نمیکنی بیا و ببین