اولین کارخانه سموم کشاورزی در شهرستان بروجن آماده بهره‌برداری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال این هستیم تولید و عرضه نهاده های کشاورزی را در شهرستان بروجن توسعه دهیم در همین خصوص اولین اولین کارخانه سموم کشاورزی در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر، امروز_ پنجشنبه بیست‌ویکم دی_ در شورای اداره بخش بلداجی که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: براساس کمبود آب که در شهرستان بروجن وجود دارد، لازم بود مدیریت کشاورزی به سمت مجتمع‌های گلخانه‌ای برود ۹۰ هکتار گلخانه در این شهرستان ایجاد شده است که منجر به اشتغال هزار و ۳۰۰ نفر در این شهرستان شود.
وی اضافه کرد: مجوزهای لازم و اختصاص زمین برای ایجاد مجتمع‌های دامداری با مساحت ۱۳۷ هکتاری برای این شهرستان در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری صریح کرد: توسعه ظرفیت انبارخانه‌ها و سردخانه‌ها را در شهرستان بروجن در دستور کار داریم، ۱۱ سردخانه با ظرفیت ۱۶۰ هزارتن تکمیل می‌شود که کل کشت سیب زمینی استان را پوشش می‌دهد و نقش به سزایی در کاهش ضایعات و پسماندهای کشاورزی خواهد داشت.

وی بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای بلداجی و ماموره که از سال ۱۳۸۲ مطالعات آن آغاز شده بود و از هفت سال گذشته احداث آن آغاز شده است، به کندی در حال انجام بود با کمک شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای و اعتبارات جهش روبه تکمیل است.
برزگر خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تولید و عرضه نهاده‌های کشاورزی را در شهرستان بروجن توسعه دهیم در همین خصوص اولین کارخانه سموم کشاورزی در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات توسعه شهرک‌ها گلخانه‌ای، گاز است، یادآور شد: بهترین توت فرنگی استان و گل شاخه بریده کشور و یکی از بهترین مراکز تولید نهال در بخش بلداجی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌ریزی‌ های لازم جهت ایجاد مجتمع تولید تخم‌مرغ برای بخش بلداجی در حال انجام است.

کد خبر 719246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.