شوراها در افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند

استاندار مرکزی گفت: شوراهای اسلامی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز پنجشنبه _بیست و یکم دی_ در همایش مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی با اشاره به نقش نقش مهم شوراهای شهر و روستا و ریش سفیدان و نخبگان در افزایش مشارکت مردم در انتخابات اظهارکرد: همه باید برای حضور حداکثری مردم در عرصه مهم انتخابات امسال تلاش کنیم.

وی افزود: ایجاد شور انتخاباتی در استان مرکزی وظیفه خطیر نهادهای اجرایی به ویژه شهرداری استان است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اولویت اول ستاد انتخابات، اجرای صحیح، دقیق و جز به جز فرآیندها بر اساس قانون است تصریح کرد: امسال رویداد مهم سیاسی، با عنوان انتخابات را در پیشرو داریم، برنامه ریزی برای محقق شدن چهار راهبرد تکلیفی مقام معظم رهبری، یعنی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در عرصه انتخابات، در اولویت است.

وی اضافه کرد: نباید، متهم به جانب‌داری نامزدهای انتخاباتی شد، به فرموده امام راحل، ما مکلف به حفظ جمهوری اسلامی هستیم و شرکت در انتخابات، نماد حضور در این صحنه مهم است.

مخلص‌الائمه اظهارکرد: در صورتی که مسئولی می‌تواند کاری برای افزایش مشارکت انجام دهد اما از آن غفلت کند از نظر شرعی، باید پاسخگو خون شهدا باشد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف شوراها و دهیاری‌ها رسیدگی، پیگیری و رفع مشکلات مردم است و از این طریق می‌توانند نسبت به امید آفرینی میان مردم برای مشارکت در انتخابات اقدام کنند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: در اکثر مواردی که با مردم روبرو می‌شویم ،۷۰ درصد مطالبه مردمی از شهرداری‌ها و در روستا هم مطالبه از دهیاری‌ها است.

وی با بیان اینکه باید توجه همگان به ویژه عامه مردم به انتخابات جلب شود گفت: برای افزایش مشارکت باید نهایت تلاش صورت گیرد، البته این مهم باید بدون حمایت از جریان سیاسی و پرهیز از جانبداری نامزدها در دستور کار قرار گیرد. مخلص‌الائمه ادامه داد: باید برای جلوگیری از قطع ارتباط افراد شاخصی که از استان مهاجرت، اقدام کرد که در این راستا همایشی در تهران برگزار و عناصر مطرحی از استان در آن دعوت شده‌اند.

وی افزود: پویش قدرتمند در ابتدا در اراک و ساوه و سپس در سایر شهرها تشکیل شود تا اولین استان در سطح کشور در معرفی شاخصه‌ای منطقه خود باشیم و هر شهری، عنوان اول را کسب و این موج در استان شکل گیرد. استاندار مرکزی با بیان اینکه توسعه سیمای فرهنگی شهرها از وظایف شهرداری است گفت: برخی شهرها فاقد سیمای فرهنگی و تعدادی از شهرهای استان ظاهری سرد و خاکستری دارند که نشان دهنده ظرفیت بصری استفاه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، امکان الحاق محدوده به شهرها برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت فراهم شده و در استان مرکزی هم شهرهای آشتیان و مامونیه از این فرصت بهره مند شده‌اند.

مخلص‌الائمه افزود: حفاظت محیط زیست استان مرکزی باید، واحدهای آلاینده را شناسایی و معرفی کند و امور مالیاتی عوارض را دریافت و شهرداری‌ها هم عوارض را در حوزه حمل و نقل و فضای سبز هزینه کنند.

وی ادامه داد: در طرح مسکن مهر، یک‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در اراک ساخته شده و هم اینک ۱۰ هزار واحد مسکونی در اراک درحال ساخت است و شهرداری‌ها برای کمک به ساخت این تعداد با در نظر گرفتن تخفیف، شتاب در ساخت کمک کنند.

ضرورت استفاده از ظرفیت شوراهای استان و سازمان همیاری برای رفع مشکلات

شهردار اراک هم گفت: همایش شهرداران به واسطه شکل‌گیری این اجتماع از مدیران شهری، شهرهای سراسر استان و تشریک مساعی و تبادل تجربیات و اطلاعات هم‌اندیشی، همفکری، هم‌افزایی، و دیده شدن نظرات شهرداران در تصمیم گیری از ابتکارات دفتر امور شهری استانداری مرکزی است.

علیرضا محمودی اظهارکرد: در حال حاضر ظرفیت بالقوه ای در سازمان همیاری‌ها وجود دارد که بیش از این می‌طلبد که به آن توجه شود.

وی افزود: می‌توان از ظرفیت این سازمان در راستای برنامه و اهداف شهرداری‌های سراسر استان بیشتر استفاده کرد.

کد خبر 719239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.