دادگاه لاهه در قضیه فلسطین تسلیم فشارهای آمریکا نشود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم و می‌خواهیم که دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت آفریقای جنوبی و برخی دیگر از دولت‌ها از رژیم صهیونیستی در خصوص جنایت علیه مردم غزه را عادلانه بررسی کرده و تسلیم فشارهای سیاسی و غیرسیاسی آمریکا نشود.  

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی صبح امروز _پنجشنبه بیست و یکم دی_ در «اجلاس بین المللی رسانه‌ای تهران؛ اتحاد رسانه‌ای مقابله با تروریسم»، اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی سیلی محکم و تعیین کننده خداوند به رژیم صهیونیستی و تجلی اراده خدا در تحقق مشیت خود مبنی بر ذلت مستکبران است. رژیم صهیونیستی پس از متحمل شدن شکستی بی‌سابقه که به تعبیر حکیمانه رهبری شکستی غیرقابل ترمیم بود، نسل کشی و جنایت بی سابقه علیه مردم غزه را با حمایت بدون قید و شرط و نامحدود رژیم آمریکا آغاز کرد و تا به امروز بیش از ۲۵ هزار شهروند فلسطینی را به خاک و خون کشیده است.

وی افزود: اما امروز که بیش از سه ماه از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گذشته، هر روز بر شکست‌های رژیم صهیونیستی افزوده می‌شود و این رژیم با دست خود میخ‌های محکمی را بر تابوت مرگش کوبیده است. بی تردید امروز رژیم صهیونیستی درمانده‌تر از هر زمان دیگری است و ملت فلسطین از هر زمان محکم‌تر و استوارتر است.

کنعانی تصریح کرد: امروز محور مقاومت منسجم‌تر، مقاوم‌تر و متحدتر از هر زمان است و حامیان رژیم جعلی صهیونیستی از جمله رژیم آمریکا رسواتر از هر زمان دیگری هستند و آنچه که می‌بینیم گویای آن است که خداوند در دل حوادث و طوفان‌های سهمگین، اراده خود را مبنی بر ذلت مستکبرین و عزت مستضعفین نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: برخی افراد آمریکا را بخشی از جنگ اسرائیل علیه غزه می‌دانند، اما حقیقت این است که رژیم آمریکا تمام این جنگ است و از اول تا به آخر این جنگ محسوب می‌شود. رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر عملاً فروپاشید و این آمریکا است که این رژیم فروپاشیده را اداره می‌کند و برای ترمیم هویت منحوس این رژیم شکست خورده و فروپاشیده تلاشی بی‌حاصل می‌کند.

وی ادامه داد: این آمریکا است که تمام تلاش‌های سیاسی، رسانه‌ای، حقوقی و نظامی خود را به پای رژیم صهیونیستی ریخته تا مانع از تحقق فروپاشی حقیقی رژیم صهیونیستی شود. این رژیم آمریکا پس از عملیات طوفان الاقصی اندک اعتبار باقیمانده خود نزد افکار عمومی جهانی را به پای رژیم صهیونیستی گذاشت و امروز شکست خورده این جنگ به حساب می‌آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: تاکنون پنج مرتبه سفر اعلام شده وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، حضور وزیر دفاع و فرماندهان ارشد آمریکا در اتاق‌های جنگ تل آویو، ارسال مستمر تسلیحات و تجهیزات نظامی برای اسرائیل، بکارگیری حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی، حمایت از رژیم صهیونیست در دریای سرخ، تلاشی از پیش شکست خورده برای ایجاد ائتلافی دریایی در حمایت از رژیم، ارسال پیام‌های مستمر برای جبهه مقاومت به جهت ایجاد فضای تنفسی برای رژیم صهیونیستی و همچنین عبور از همه اصول شناخته شده انسانی، اخلاقی و قوانین حقوقی بشردوستانه، نشان می‌دهند که آمریکا نه تنها بخشی از این جنگ بلکه تمام جنگ است.

وی ادامه داد: آمریکا به شدت نگران وضعیت رژیم صهیونیستی است، اما ریشه بحران طوفان الاقصی و ریشه بحران سرزمین‌های اشغالی در اشغالگری ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی است. ریشه طوفان الاقصی اهانت به مقدسات دینی و اسلامی و تعرض مستمر به مسجد الاقصی شریف است.

کنعانی گفت: ریشه طوفان الاقصی نقض فاحش و مستمر حقوق بشر و حقوق شناخته شده بین المللی توسط رژیم صهیونیستی با حمایت تمام عیار آمریکا است. طوفان الاقصی چهره واقعی رژیم صهیونیستی و چهره حقیقی مدعیان دفاع از حقوق بشر را به همه جهان نشان داد و البته موازنه راهبردی را هم به نفع فلسطین تغییر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را که با کمک آمریکا و در چهارچوب عملیات عادی سازی روابط سیاسی با دولت‌های عربی و اسلامی منطقه برای بلعیدن کامل فلسطین امیدوار کرده بود، اکنون به عنوان متهم در افکار عمومی جهانی رسوا کرده است و این رژیم را امروز به عنوان متهم، مجرم و مرتکب جنایات وسیع در سرزمین‌های اشغالی در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه نشانده است. امیدواریم و می‌خواهیم که دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت آفریقای جنوبی و برخی دیگر از دولت‌ها از رژیم صهیونیستی در خصوص جنایت علیه مردم غزه را بی‌طرفانه بررسی کرده و تسلیم فشارهای سیاسی و غیرسیاسی آمریکا نشود.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند تا آنچه را که نتوانستند در میدان جنگ علیه مردم غزه عملی کنند، در میدان سیاسی و رسانه‌ای عملیاتی کنند، اما ملت فلسطین هوشیارتر از آن است که در معرض طرح‌های مزورانه سیاسی دولت آمریکا، میدان را به نفع سازش طلبان ترک و عرصه را برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن خالی کنند.

کنعانی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین تحولات پس از عملیات طوفان الاقصی که اتفاقاً شأن برگزاری این نشست هم بر آن متمرکز است، شکست امپراتوری رسانه‌ای آمریکایی صهیونیستی در روایت سازی جعلی جهانی به نفع رژیم صهیونیستی و نشاندن مظلوم به جای ظالم بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در ماه‌های اخیر رسانه‌های خُرد و رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی توانستند رسانه‌های اصلی نظام سلطه را که همواره در کنار رژیم و در مسیر قلب واقعیات بودند به حاشیه برانند و صدای مظلومیت مردم فلسطین را به سمع و نظر مردم جهان برسانند.

وی عنوان داشت: جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن بیش از ۱۱۰ خبرنگار در جنگ غزه، نشان از ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی از بیان اطلاع رسانی و بیان حقایق دارد. اما پُرواضح است که آمریکا به عنوان بزرگترین حامی و شریک جنایات رژیم صهیونیستی در میدان سیاست نیز همانند میدان نبرد نظامی شکست بزرگ دیگری را تجربه خواهد کرد و بی‌شک آینده از آن فلسطین و ملت فلسطین است.

کنعانی در پایان گفت: به روح بلند شهدای مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی چهره شاخص مقاومت و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه درود می‌فرستیم.

منبع: ایرنا
کد خبر 719226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.