ماشین‌آلات معدنی تا ابتدای سال آینده به جی‌پی‌اس مجهز شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: لازم است ماشین‌آلات معدنی تا ابتدای سال آینده به جی‌پی‌اس مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ سیدمحمدرضا طالبی، امروز_ بیست‌ویکم دی_ در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: ۹۰ درصد مصوبات جلسه گذشته این کمیسیون اجرا شده یا در مرحله اجراست و ۲۹ دستگاهی که بر اساس قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز در این خصوص وظیفه دارند، باید اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کارگروه‌های ذیل این کمیسیون باید نسبت به قانون آگاهی لازم را داشته باشند، افزود: همه اقدامات در این راستا باید بر اساس ضوابط موجود باشد و از آن جایی که مصوبات این کمیسیون برای پیشگیری از قاچاق است، انتظار داریم زمینه اجرای آنها توسط دستگاه‌های مربوطه فراهم شود.

وی گفت: پدیده قاچاق سبب ضربه زدن به اقتصاد شده، نا ترازی و ورشکست شدن کارخانه‌های داخلی را به همراه دارد و سلامت و امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد.

معاون استاندار گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، راه‌اندازی سامانه‌ها است که با انجام این کار، رصد زنجیره کالاهای مورد نظر از ابتدا تا انتها امکان‌پذیر می‌شود.

طالبی با بیان این نکته که در این خصوص برنامه‌ریزی خوبی انجام شده، افزود: بخش عمده‌ای از سوخت قاچاق از استان‌های مجاور وارد خراسان‌جنوبی می‌شود و در محورهای مواصلاتی استان کشف می‌شوند.

وی تأکید کرد: بخشی از سوخت قاچاق ناشی از سوخت ماشین‌آلات معدنی است، از این رو همان‌طوری که بر روی کامیون‌ها و تراکتورها جی‌پی‌اس نصب شد، است تا ابتدای سال ۱۴۰۳ باید بر روی ماشین‌آلات معدنی هم نصب شود و اگر اقدامی در این زمینه انجام نشود، سوخت آنها باید به حداقل کاهش یابد.

به گفته وی؛ بر اساس قول‌های داده شده توسط مسئولان سازمان استاندارد کشور، باید برای تجهیز آزمایشگاه استاندارد در بیرجند اقدامات لازم انجام شود.

طالبی تصریح کرد: برای جلوگیری از ایجاد صف در جایگاه‌های سوخت ورودی شهر بیرجند، باید خودروهای حمل و نقل به جایگاه‌های خارج از شهر بیرجند هدایت شوند.

وی در خصوص فروش لباس‌های دست دوم هم گفت: صمت باید تا ابتدای سال آینده اخطارهای لازم را به فروشندگان لباس‌های دست دوم بدهد.

وی ادامه داد: از پنج فروردین ۱۴۰۳ اگر این افراد نسبت به جمع آوری این البسه اقدام نکرده باشند، با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

کد خبر 719185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.