نجات گوشی آب خورده در ۶ مرحله + سوالات متداول

فرقی نمی کند که گوشی شما در چه آبی افتاده است یا چه مدت در آب بوده است. فقط کافیست مراحلی که در مقاله زیر توضیح داده شده است را به دقت انجام دهید تا گوشی آب خورده خود را از خاموش شدن دائمی نجات دهید.

این مقاله که با کمک کارشناسان تعمیرات موبایل اصفهان نگارش شده است در مورد گوشی آب خورده یا خیس شده، دلایل روشن نشدن و شارژ نشدن گوشی آب خورده و هزینه تعمیر آن و اینکه آیا گذاشتن گوشی آب خورده در برنج مفید است یا نه؟ صبحت می کنیم.

وقتی گوشی در آب افتاد چکار کنیم؟

۱- در مرحله اول می بایست گوشی را به سرعت از آب خارج کنید. هرچقدر زمان کم تری در آب باشد امکان نفوذ آب به داخل قطعات داخلی گوشی کم تر است.

۲- بعد از خارج کردن گوشی آب خورده به سرعت آن را خاموش کنید.هرچقدر گوشی روشن بماند امکان خراب شدن دائمی آن بیش تر است. باید بدانید که آب به تنهایی باعث خراب شدن گوشی نمی شود بلکه واکنش آب با الکتریسیته و جریان موجود در گوشی باعث تشکیل سولفات و ایجاد اتصال در گوشی می شود.

۳- بعد از خاموش کردن گوشی سطح ظاهری گوشی را با کمک یک دستمال خشک کنید و سیم کارت و مموری کارت را از گوشی خارج کنید و به هیچ عنوان اگر گوشی در چاه دستشویی افتاده است آن را با آب مستقیم شستشو ندهید و تنها با یک دستمال آغشته به الکل آن را ضدعفونی کنید چرا که شستشو با آب موجب نفوذ بیش تر آب و خرابی بیشتر می شود.

۴- بعد از خشک کردن گوشی آب خورده آن را بصورت ایستاده به جایی تکیه دهید تا اگر آب به داخل آن نفوذ کرده است از منافذ پایین گوشی خارج شود.

اگر سشوار خانگی در دسترس دارید می توانید با دما و باد کم به خشک کردن گوشی کمک کنید فقط توجه کنید که باد و حرارت را بصورت چرخشی در تمام قسمت های گوشی بچرخانید و از قرار دادن سشوار در یک منطقه از گوشی خودداری کنید.

۵- بعد از چندین ساعت و مطمئن شدن از خشک شدن گوشی می توانید آن را روشن کنید و قسمت های مختلف گوشی مثل تصویر، تاچ، اسپیکرها، دوربین، میکروفون و شارژ شدن گوشی را تست کنید.

۶- اگر گوشی آب خورده شما دچار مشکل شده بود یا مدت زمان زیادی در آب بوده است می توانید برای سرویس گوشی خود از مرکز تعمیرات موبایل ۰۹۱۳ کمک بگیرید برای مشاوره و راهنمایی می توانید هم اکنون به سایت این مجموعه به آدرس mobile0913.ir مراجعه کنید و از خدمات بصورت تلفنی و رایگان بهره مند شوید.

برای مشاوره در مورد تعمیر موبایل می توانید در گوگل عبارت تعمیرات موبایل ۰۹۱۳ را جستجو کنید و از کارشناسان بصورت تلفنی و رایگان مشاوره دریافت کنید.

گوشی آب خورده

سوالات متداول در مورد گوشی آب خورده

هزینه تعمیر گوشی آب خورده سامسونگ، شیائومی، آیفون و هواوی چقدر است؟

معمولاً در زمان خرابی گوشی آب خورده چندین احتمال وجود دارد ممکن است تاچ ال سی دی یا همان صفحه نمایش گوشی شما خراب شده است که بسته به برند گوشی هزینه تعمیر آن متفاوت است.

اگر صفحه نمایش گوشی شما از نوع سوپر امولد باشد هزینه آن نسبت به ال سی دی های ips بیش تر است و همچنین تاچ ال سی دی های برند سامسونگ و آیفون از برندهای هواوی و شیائومی قیمت بیش تری دارند.اگر صفحه نمایش گوشی شما سالم باشد معمولاً گوشی آب خورده با یک سرویس و شستشو با محلول تینر با هزینه کم قابل تعمیر است.

مدت زمان تعمیر گوشی آب خورده چقدر است؟

تعمیر گوشی آب خورده در صورتی که فوراً بعد از خیس شدن گوشی را خاموش کرده باشید زمان زیادی لازم ندارد و با یک سرویس و شستشوی برد با محلول تینر قابل برطرف شدن است اما می بایست توجه کنید که با اینکه این کار بسیار ساده انجام می شود ولی بی دقتی در شستشو با تینر باعث خرابی میکروفون ها و اسپیکر گوشی شما می شود.پس توصیه می کنیم حتماً به مراکز معتبر تعمیرات گوشی مراجعه کنید.

چگونه مشکل شارژ نشدن گوشی آب خورده را حل کنیم؟

اگر گوشی شما روشن می شود اما شارژ نمی شود مشکل از قسمت پایین گوشی و مدار شارژ آن است که معمولاً با تعویض قطعه برد شارژ، مشکل شارژ نشدن حل می شود پس باید بدانید که مشکل شارژ نشدن گوشی آب خورده فقط توسط تعمیرکار قابل حل است‌.

گوشی آب خورده را چقدر در برنج نگه داریم؟

متاسفانه باور غلط در میان کاربران وجود دارد که برنج می تواند گوشی آب خورده را تعمیر کند ولی باید بدانید که با این کار فقط دانه های کوچک برنج ممکن است در قسمت هایی مثل سوکت شارژ یا سوکت هنذفری وارد شوند و موجب خرابی بیش تری شوند.

گوشی آب خورده

وقتی گوشی داخل آب افتاد و بعد از آن لمس یا همان تاچ کار نکرد چکار کنیم؟

در برخی موارد بعد از خارج کردن گوشی از داخل آب یا حتی خیس شدن سطوح ظاهری گوشی، لمس یا تاچ آن از کار می افتد ولی تصویر بصورت کامل نمایش داده می شود در این حالت ممکن است مشکل از کانکتور تاچ یا فلت تاچ باشد که با تعویض آن با هزینه کم قابل برطرف شدن است.

علت روشن نشدن گوشی آب خورده چیست؟

اولین علت روشن نشدن گوشی آب خورده ایجاد اتصالی در بین قطعات گوشی است باید بدانید که بعد از آب خوردگی گوشی اگر آب به قطعات داخلی گوشی نفوذ کند باعث ایجاد اتصال در بین مسیرهای مثبت و منفی گوشی می شود و در نهایت ناخالصی های موجود در آب باعث ایجاد سولفات و شوره روی برد گوشی می شود و همین اتصال ها مانع روشن شدن گوشی می شود.

جمع بندی مقاله گوشی آب خورده

بصورت کلی می توان پیشنهاد داد که بعد از آب خوردگی به سرعت گوشی را خاموش کنید و آن را خشک کنید و اگر گوشی زمان زیادی در آب بوده است یا بصورت کامل در آب مدتی غرق شده است به یک تعمیرگاه معتبر موبایل مراجعه کنید تا با سرویس از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری شود.مرکز تعمیرات موبایل ۰۹۱۳ با چندین سال سابقه موفق در زمینه تعمیرات دارای مجوز از اتحادیه و همچنین دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد و شما کاربران عزیز می توانید با مراجعه به سایت این مجموعه به آدرس mobile0913.ir از خدمات این مجموعه بصورت حضوری یا ارسال پستی بهره مند شوید.

کد خبر 719180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.