راه‌اندازی دفتر امور خاک در جهاد کشاورزی قزوین

دفتر امور خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مراسمی با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، در مراسمی با حضور مسئولان، دفتر امور خاک در مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افتتاح شد.

در این مراسم معاون فنی دفتر خاک معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، معاونان و مدیران ستادی جهاد کشاورزی استان، مدیر روابط عمومی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند.

سیداسماعیل صالحی، معاون فنی دفتر معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد: اداره خاک با هدف حفاظت از خاک و در راستای قانون حفاظت خاک و شناسایی مسائل و مشکلات آن ایجاد شده است.

صالحی با بیان اینکه قزوین از دیرباز اقدامات خوبی در زمینه مطالعات خاک انجام داده است، افزود: برنامه‌های کشت محصولات کشاورزی بر اساس مطالعات خاک شناسی باید انجام شود.

وی بر لزوم توجه به خاک و جایگاه آن در تولید محصولات کشاورزی تأکید کرد و ادامه داد: دشت قزوین، خاک حاصلخیزی برای کشاورزی دارد و بایستی از این پتانسیل استفاده کرد.

ضرورت انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از آلودگی خاک

محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این مراسم گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از آلودگی خاک انجام شود.

وی اضافه کرد: یکی از آلودگی رایج، ورود پساب صنعتی و شهری به اراضی کشاورزی است که بایستی با اقدامات انجام شده مانع از گسترش این نوع آلودگی در اراضی کشاورزی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: داشتن اطلاعات پایه و دقیق از خاک می‌تواند شرایط خوبی را برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کند. ایجاد و راه اندازی دفتر خاک در مدیریت آب و خاک نشان می‌دهد که صیانت از این ماده ارزشمند ضروری است.

عطایی عنوان کرد: اوضاع و احوال آب و مسائل مربوط به منابع آبی به گونه‌ای بوده که توجه ما از خاک دور شده است چرا که اصلاح و تصفیه آب آسان‌تر از اصلاح خاک است؛ بنابراین حفاظت از خاک بایستی در اولویت طرح‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت با بیستی شمایی از آلودگی خاک را داشته باشیم، گفت: توجه به خاک باید جزو اولویت‌ها باشد و اقدامات لازم برای جلوگیری از آلودگی خاک انجام شود.

کد خبر 719172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.