جدایی بازیکنان مازاد سپاهان از طلایی‌پوشان قطعی نیست

برخلاف اعلام لیست مازاد تیم فوتبال سپاهان، ممکن است تمام پنج بازیکن این تیم از جمع طلایی‌پوشان جدا نشوند و سپاهان شاید بتواند یک یا دو بازیکن از سه مهره‌ای که قراردادشان به‌علت سقف بودجه دچار مشکل است را نگه‌دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توجه به پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران و تعطیلی موقت لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه سپاهان به‌دنبال فراهم کردن شرایطی است تا در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی بر اساس لیست ورودی و خروجی کادر فنی فعالیت خود را پیگیری و به سرانجام برساند.

هفته گذشته بود که لیست خروجی‌های تیم فوتبال سپاهان اصفهان در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی از زبان منوچهر نیکفر سرپرست مدیرعاملی این باشگاه اعلام شد. لیستی که شامل عیسی آل‌کثیر، سیاوش یزدانی، احسان پهلوان، هادی محمدی و کاوه رضایی بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد دسته اول از این لیست پنج‌نفره شامل برخی نفرات است که در تفکرات ژوزه مورایس جایی ندارند و به‌دلایل فنی باید طلایی‌پوشان را ترک کنند و البته مشکلی از نظر قرارداد نداشته‌اند که دردسرساز شوند. در گروه دوم این لیست خروجی افرادی حضور دارند که باشگاه سپاهان ناچار است برای توازن سقف بودجه و جلوگیری از محرومیت مجدد آنان را به فروش برساند.

جدایی بازیکنان مازاد سپاهان از طلایی‌پوشان قطعی نیست

قاسم زاغی‌نژاد، مربی اسبق تیم فوتبال سپاهان با اشاره به اینکه عملکرد ضعیف برخی بازیکنان سپاهان منجر به قرار گرفتن نام آن‌ها در لیست خروج شده است به خبرنگار ایمنا می‌گوید: انتخاب‌های ابتدای فصل سپاهان در برخی پست‌ها و بازیکنان ایده‌آل نبود. سبک بازی سپاهان قابل احترام است، اما در سازمان‌دهی دفاع‌تیمی مشکلاتی وجود داشت و مدافعان این تیم با سایر خطوط هماهنگی نداشتند. تا جایی که ضریب اشتباهات بالا رفته و لازم است اشکالات سپاهان برای نیم‌فصل دوم برطرف شود.

وی در مورد اینکه سپاهان در نیم‌فصل دوم چطور باید در پنجره نقل‌وانتقالات فعالیت و تیم خود را تقویت کند، می‌افزاید: قطعاً اتاق فکر فنی باشگاه سپاهان به مسئله تقویت تیم واقف هستند چرا که حتی در برخی دیدارها از بازیکنان هافبک در خط دفاعی استفاده می‌کردند. همچنین به‌علت اینکه سپاهان در آسیا به میدان خواهد رفت باید مهاجم جدیدی در استانداردهای حرفه‌ای و ایده‌آل به خدمت گیرد تا در برابر تیم‌های آسیایی مشکلی نداشته باشد.

زاغی‌نژاد تصریح می‌کند: آمار می‌گوید برخی مهاجمان ذخیره و مدافعان سپاهان در نیم‌فصل نخست کمک زیادی به این تیم نکردند و از نظر فنی عملکرد خوبی از خود به‌جای نگذاشتند و جدایی این گزینه‌ها از سپاهان منطقی است. ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد خودشان هم از بازی نکردن در نیم‌فصل اول ناراضی نبودند زیرا برخی بازیکنان هنوز نگاه حرفه‌ای ندارند که باید در زمان ضرورت به تیم‌شان کمک کنند و کادر فنی سپاهان هم از آن‌ها رضایت نداشت و به این نتیجه رسید که جدایی‌شان به‌سود هر دو طرف است.

جدایی بازیکنان مازاد سپاهان از طلایی‌پوشان قطعی نیست

وی در رابطه با تقویت تیم فوتبال سپاهان در نیم‌فصل خاطرنشان می‌کند: امیدوارم اتاق‌فکر فنی سپاهان برای جذب بازیکنان در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل دوم به گونه‌ای عمل کند که بازیکنان را برحسب نیاز جذب کند. البته که در این دو سال سبک بازی تیم مورایس حرفه‌ای و فوق‌العاده بوده است.

به گزارش ایمنا، با توجه به آن نامه دست‌نویس معروف که از سوی سازمان‌لیگ منتشر شد با جدایی سه بازیکنی که نتوانسته‌اند مدنظر مورایس قرار گیرند پیام نیازمند، رضا اسدی و رضا شکاری می‌توانند بدون مشکل و محرومیت‌های ادامه‌دار در نیم‌فصل دوم برای سپاهان به‌میدان بروند و قانون سقف بودجه با کاهش قراردادها رسماً در سپاهان رعایت می‌شود.

به‌نظر می‌رسد باشگاه سپاهان نباید بیش از حد نسبت به فروش سه ستاره نامدار خود اقدام کند چرا که پیش‌بینی می‌شود با جدایی برخی بازیکنان این باشگاه بتوانند توازن مالی را برقرار و رقم قرارداد آن سه بازیکن را بر اساس جدایی دو بازیکن دیگر، بین یکدیگر تقسیم کنند.

بنابراین احتمال می‌رود با چنین ترفندی، سپاهان بتواند یک یا چند نفر از بازیکنان که هرکدام ستاره‌های خوبی هم به‌شمار می‌روند و در صف فروش و جدایی اجباری قرار گرفته‌اند را در تیم خود نگه‌دارد. بهتر است سپاهان که باید در نیم‌فصل دوم در سه جبهه حساس رقابت کند تأمل بیشتری در خصوص فروش بازیکنان خود داشته باشد.

علاوه‌بر اینکه طبق قانون و مقررات آئین‌نامه نقل‌وانتقالات فوتبال ایران، لیست خروجی هر باشگاه یک ماه قبل از پایان پنجره نقل‌وانتقالات به سازمان‌لیگ و بازیکنانی که در بین اسامی خروجی قرار دارند، اعلام می‌شود و باشگاه سپاهان تا این لحظه رسماً لیست خروجی خود را تحویل نداده و با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، احتمالاً با اصلاح قراردادها، لیست خروجی سپاهان تغییر کند.

کد خبر 719143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.