راه‌اندازی ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در کل کشور ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران راه‌اندازی شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام مجتبی فاضل شامگاه امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین اظهار کرد: به همت و اخلاص مرحوم آیت‌الله شرعی و در سایه امنیت جمهوری اسلامی حوزه علمیه خواهران ۲۷ سال سابقه فعالیت دارد.

وی با تشریح ظرفیت‌های مختلف حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: حوزه خواهران ظرفیت بالقوه‌ای است که باید به فعلیت برسد و در خدمت جمهوری اسلامی قرار بگیرد تا بتوانیم در جهت تعالی دین و دین‌داری گام‌های بزرگ و مثبتی برداریم و تمام مدیران تلاش و کوشش خود را برای اعتلای حوزه علمیه خواهران به کار گرفته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در کل کشور ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران راه‌اندازی شده‌اند، گفت: دانش‌آموختگان ما در عرصه‌های تبلیغ و تدریس فعالیت می‌کنند تا بتوانند به سهم خود در ترویج دین و ارزش‌های ناب اسلامی و انسانی قدم بردارند.

فاضل با اشاره به تصویب برنامه پنج‌ساله حوزه‌های علمیه ادامه داد: شورای سیاست‌گذار برنامه پنج‌ساله‌ای برای توسعه حوزه‌های علمیه خواهران را تصویب کرده که در افق ۱۴۱۴ حوزه علمیه خواهران باید در جایی بایستد که بانوان حوزوی در قله باشند.

وی با ذکر اینکه همه نهادها باید به حوزه‌های علمیه خواهران در جهت تحقق چشم‌انداز ۱۴۱۴ کمک کنند، ادامه داد: در نتیجه اجرای این چشم‌انداز حوزه‌های علمیه خواهران در سطوح بالا می‌ایستند تا از جهات مدیریتی و تدریس بی‌نیاز از حضور آقایان در حوزه باشند.

کد خبر 719074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.