در انتصابات نگاه جنسیتی وجود ندارد

استاندار فارس گفت: در انتصابات هیچ نگاه جنسیتی وجود ندارد بلکه شایسته سالاری رسم و اصول مسلمانی است؛ اگر خواهری شایسته‌تر از برادری باشد قطعاً از ایشان استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در جمع بانوان شاغل در استانداری و واحدهای تابعه فارس اظهار کرد: در هر جلسه که با شما و سایر بانوان دارم به این موضوع اشاره می‌شود که در هر جایگاهی اگر خواهری را می‌شناسید که دارای پتانسیل و توانمندی است ایشان را معرفی کنید.

وی افزود: تاکنون یک مورد هم در این زمینه معرفی نشده است.

استاندار فارس در ادامه، از تفویض اختیار هیئت دولت به استانداران برای تصمیم در خصوص دورکاری در استان‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: پنجشنبه‌ها تعطیل نیست و تعطیلی هم خلاف قانون است؛ هم اکنون پنجشنبه‌ها را باید به صورت دورکاری فعالیت کنید.

ایمانیه با تاکید بر اینکه دورکاری اقدام ارزشمندی است اما باید ضوابط و مقررات قانونی آن را فراهم آوریم، ادامه داد: در پنجشنبه‌ها از آموزش‌های ضمن خدمت و دوره‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنید و همچنین قسمتی از امور اداری را در منزل انجام دهید.

وی تصریح کرد: با دورکاری دو ساعت در روز برای مادران دارای فرزند زیر ۱۸ سال و یک ساعت برای بانوان متأهل موافقم اما باید با برنامه‌ریزی انجام شود. چرا که قطعاً میسر نیست یک واحد به صورت کامل تعطیل شود و امورات مردم روی زمین بماند و معتقدم هرچه بیشتر بانوان در منزل مدیریت کنند اساس و ریشه وحدت اجتماعی که در خانواده قرار گرفته مستحکم می‌شود.

اعمال افزایش حقوق از سال آینده

استاندار فارس به موضوع حقوق زیر مجموعه وزارت کشور نیز واکنش نشان داد و اظهار کرد: تلاش خوبی برای افزایش حقوق شد اما قطعاً شایسته شما نیست. اما برای افزایش حقوق تلاش شد و به دفعات از شخص ریاست محترم جمهور تا سایر مسئولین ملی این موضوع را پیگیری‌ها انجام تا در نهایت محقق شد.

ایمانیه خاطر نشان کرد: در دیدار اخیر با رئیس جمهور نیز این درخواست مطرح شد تا موضوع افزایش حقوق از سال آینده نیز اعمال شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع پرداخت وام و ارائه تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل اشاره و تصریح کرد: اخذ وام برای تعدادی از همکاران از بانک ملی و بانک رسالت انجام شده و برای سایرین نیز انجام می‌شود.

استفاده از زائرسراها، مهمانسراها، مشکلات مرتبط با پارکینگ، اضافه کار و بودجه‌های مرتبط با مباحث فرهنگی و اجتماعی بخش دیگری از سخنان نماینده عالی دولت در استان فارس در جمع بانوان شاغل در حوزه‌های مرتبط با استانداری فارس بود.

کد خبر 719066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.