شناسایی ۱۸۸ استعداد جدید زیر ۱۴ سال توسط هیئت والیبال آذربایجان‌غربی

رییس هیئت والیبال آذربایجان‌غربی با اشاره به شرکت ۷۲۳ نفر از علاقمندان زیر ۱۴ سال در دوره‌های استعدادیابی این هیئت گفت: تعداد ۱۸۸ نفر به دور نهایی راه یافته و تمرینات خود را آغاز کرده‌اند.

پیمان رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف استعدادیابی توسط هیئت والیبال آذربایجان‌غربی با محوریت مرکز، شمال و جنوب استان اظهار کرد: دوره‌های استعدادیابی زیر ۱۴ سال در دو بخش پسران و دختران در شهرستان‌های ارومیه، خوی و مهاباد و توسط کمیته استعدادیابی هیئت والیبال استان برگزار شد.

وی افزود: در مجموع و از تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی ۷۲۳ نفر از دختران و پسران علاقمند و مستعد حوزه والیبال در دوره‌های استعدادیابی شرکت کردند که از این تعداد ۱۸۸ نفر به مرحله نهایی راه یافته و تمرینات و آموزش‌های لازم را زیر نظر هیئت والیبال استان آغاز کرده‌اند.

رئیس هیئت والیبال آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع ۷۲۳ نفر شرکت‌کننده در دوره‌های استعدادیابی والیبال ۴۲۳ نفر پسر و ۳۰۰ نفر دختر بودند که به ترتیب ۱۰۸ و ۸۰ نفر انتخاب نهایی شدند.

رضایی تصریح کرد: در حوزه استعدادیابی دختران از ۶۰ نفر شرکت‌کننده شهرستان‌های شمال استان ۲۰، از ۹۰ نفر شرکت‌کننده شهرستان‌های جنوب استان ۲۰ و از ۱۵۰ نفر شرکت‌کننده مرکز استان ۴۰ نفر و در سه مرحله انتخاب، گزینش و غربالگری شدند.

وی ادامه داد: در حوزه استعدادیابی پسران نیز از ۶۳ نفر شرکت‌کننده جنوب استان ۳۵، از ۶۰ نفر شرکت‌کننده شمال استان ۲۳ نفر و از ۲۰۰ نفر شرکت‌کننده مرکز استان ۵۰ نفر و در دو مرحله انتخاب و گزینش شدند.

رضایی یادآور شد: در مجموع در دو حوزه پسران و دختران تعداد ۴۳ استعداد والیبالی جدید از شهرستان‌های شمال استان، ۵۵ نفر از شهرستان‌های جنوب استان و ۹۰ نفر نیز از مرکز استان شناسایی و به جامعه والیبال و به عنوان سرمایه‌های آینده ورزش اول استان معرفی شدند.

رئیس هیئت والیبال آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دوره‌های استعدادیابی اخیر برای سنین زیر ۱۴ سال بود و ۲۶ درصد شرکت‌کنندگان به دوره‌های نهایی و تخصصی راه یافتند، خاطرنشان کرد: هیئت والیبال آذربایجان‌غربی برنامه‌ریزی لازم برای استعدادیابی متولدین ۸۶.۱.۱ به بعد را نیز انجام داده است و طی ماه‌های آینده شاهد استعدادیابی در این گروه سنی نیز خواهیم بود.

کد خبر 719060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.