رشد ۲۹ درصدی میزان تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان شمالی

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تایید ۸۵ داوطلب برای انتخابات مجلس از استان، گفت: میزان تایید صلاحیت‌ها ۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون از سوی هیئت نظارت، صلاحیت ۸۵ نفر از ۱۹۲ نفر که نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بودند، در خراسان شمالی تأیید شده و این رقم نسبت به دور قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تعداد ۶۶ نفری داوطلبان دوره قبل انتخابات مجلس، افزود: افراد تأیید نشده تا هفدهم دی فرصت اعتراض داشتند که توسط شورای نگهبان بررسی و نتایج آن تا ۳۰ روز دیگر اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه از آمار داوطلبان تأیید شده ۶۹ نفر آقا و ۱۶ نفر بانوان هستند، گفت: همچنین ۸۲ نفر عدم تأیید و ۹ نفر عدم احراز و ۱۶ نفر شرایط ثبت‌نام آن‌ها تطبیق نداشته است.

ناهیدی گفت: از تعداد ۸۵ نفر تأیید شده، ۱۴ نفر از شهرستان شیروان، ۱۷ نفر از اسفراین و ۵۴ نفر از شهرستان بجنورد هستند.

وی افزود: صدا و سیمای استان با راه‌اندازی سه شبکه انتخاباتی برای سه حوزه انتخابیه، فرصت برابر برای ارائه برنامه‌های داوطلبان ایجاد خواهد کرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه با روحیه همدلی و هم افزایی مسئولان، اتفاقات خوبی در روند اجرایی انتخابات و تأمین زیرساخت‌های انتخاباتی در استان رقم خورده است، بیان کرد: با توجه به قانون جدید و امکان استفاده از پنج سند هویتی شامل کارت ملی، کارت پایان خدمت سربازی، گذر نامه، شناسانه و گواهینامه و لزوم راه‌اندازی سامانه احراز هویت در تمام مراکز اخذ رأی، زیرساخت‌های خوبی برای برگزاری مطلوب انتخابات فراهم شده است.

کد خبر 719051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.