یک پایگاه اورژانس در مهدی‌آباد شهرکرد احداث می‌شود

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: یک پایگاه در ورودی جنوبی شهرکرد در مراحل ابتدایی ساخت است و مجوز احداث یک پایگاه اورژانس در محله مهدی‌آباد صادر شده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که وضعیت پایگاه‌های اورژانس در شهرکرد متناسب است، اظهار کرد: باتوجه به ترافیک شهر شهرکرد و افزایش جمعیت شهرکرد پیگیر راه‌اندازی سه پایگاه در شهرکرد هستیم، ساخت پایگاه میدان قمربنی‌هاشم (ع) پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و انشاالله سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: یک پایگاه در ورودی جنوبی شهر در مراحل ابتدایی ساخت است و مجوز احداث یک پایگاه اورژانس در مهدی‌آباد شهرکرد صادر شده است.

شمسی‌پور با اشاره به کبود نیرو در اورژانس اعلام کرد: در سال آینده ۵۰ نفر استخدام اورژانس استان می‌شوند، اما با این حال کماکان با کمبود نیرو ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه سه نقطه استان نیاز مبرم به پایگاه اورژانس دارند، خاطر نشان کرد: دهستان بارز شهرستان لردگان با توجه به صعب‌العبور بودن این دهستان و مسافت طولانی تا مراکز درمانی یکی از مراکزی است که به پایگاه اورژانس نیازمند است، همچنین پایگاه شهری مال‌خلیفه و پایگاه اورژانس روستا بارده با توجه به حضور گردشگران از جمله مناطق نیازمند هستند که با ساخت این سه پایگاه کمبود پایگاهی در سطح استان نداریم.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان‌این که اورژانس هوایی استان از ابتدای سال تاکنون ۴۴ مورد پرواز برای خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها انجام شده است، ادامه داد: پایگاه اورژانس چهارمحال و بختیاری یکی از فعال‌ترین پایگاه‌های کشور است و بسیاری از عملیات‌های نزدیک مرزهای استان از جمله خوزستان و کهگلویه و بویر احمد را نیز انجام می‌دهد.

۳۴ هزار عملیات اورژانس چهارمحال‌وبختیاری از ابتدا سال‌جاری تاکنون

وی با اشاره به عملکرد اورژانس استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۱ هزار تماس با اورژانس انجام شده که از این تعداد ۳۴ هزار مورد منجر به اعزام آمبولانس و ۱۱ هزار به‌صورت مشاوره بوده است.

محمود شمسی‌پور بیان کرد: مزاحمت‌های تلفنی استان از ۱۵ هزار و ۶۰۰ مورد امسال به ۲۰ هزار و ۹۰۰ مورد افزایش یافته است که جای تأسف دارد پیگیری‌های قضائی در این خصوص در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیشتر حوادث ترافیکی در محور بروجن_ لردگان اتفاق می‌افتد، افزود: متأسفانه از ابتدای سال تاکنون ۸ هزار ۵۰۰ حادثه ترافیکی در استان اتفاق افتاده است.

کد خبر 719048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.