ضریب سوادآموزی استان اردبیل به ۹۷ درصد رسید

استاندار اردبیل گفت: رتبه ضریب سوادآموزی استان اردبیل به ۹۷ درصد ارتقاء یافته و برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش فضای آموزشی در استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز _چهارشنبه، بیستم دی_ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: استان اردبیل به لحاظ فضاهای آموزشی دچار یک عقب‌ماندگی بوده و با وجود مشارکت همدلانه و جدی خیرین مدرسه‌ساز در گذشته از سوی دولت استمراری که در ایجاد فضاهای آموزشی اتفاق می‌افتاد، در استان اردبیل رخ نداده است.

وی ادامه داد: ضریب باسوادی در استان اردبیل به ۹۷ درصد رسیده است و تلاش همه عوامل باید معطوف به رفع کامل بی‌سوادی در استان باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به آغاز به کار اولین تشکل غیردولتی سوادآموزی کشور در استان اردبیل، اظهار داشت: یکی از فرصت‌های مهم استفاده از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی در حوزه سواد آموزی است، چرا که این تشکل‌ها می‌توانند در رفع کامل بی‌سوادی و همچنین توسعه سوادها و مهارت‌های جدید، با توجه به تعریف جدید سواد در دنیا، ایفای نقش کنند.

عاملی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، هم‌اکنون در سطح استان اردبیل ما نیاز به ۲ هزار کلاس درس جدید داریم، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساخت ۵۰۰ کلاس درس را خیرین متقبل شده‌اند که هم اشخاص و هم شرکت‌ها و نهادهای اقتصادی از محل مسئولیت‌های اجتماعی در این امر مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: مجتمع آموزشی دارالفنون یکی از این موارد است که از محل مسئولیت‌های اجتماعی یکی از بانک‌های کشور ساخته شده است و در هفته‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل با اشاره به توافق صورت گرفته با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در تلاش هستیم تا ۵۰۰ کلاس دیگر نیز از محل اعتبارات استانی و ملی ساخته شود.

وی افزود: یک‌هزار کلاس دیگر نیز از محل مولدسازی دارایی‌های دولت ساخته خواهد شد که بخشی از این دارایی‌ها شناسایی شده است و امیدواریم در دو سال آینده با تأمین فضای آموزشی مورد نیاز شاهد بهبود وضعیت آموزشی استان باشیم.

به گزارش ایمنا، با حضور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور مجوز فعالیت اولین تشکل غیردولتی سوادآموزی اعطا شد.

کد خبر 719036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.