۲۵۰ نمازخانه مدارس قزوین بازسازی و بهسازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در استان قزوین ۱۲۳ مدرسه نمازخانه ندارند و البته با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان ۲۵۰ نمازخانه را بازسازی و بهسازی کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، لطف‌الله سیاهکلی عصر امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در اجلاسیه نماز استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین ۱۲۳ مدرسه نمازخانه ندارند و البته با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان ۲۵۰ نمازخانه را بازسازی و بهسازی کردیم.

وی با یادآوری اینکه ۱۵۴۰ مدرسه در استان قزوین دارای نمازخانه هستند، افزود: باید در کنار ساختن و تجهیز نمازخانه‌ها، به مباحث نرم‌افزاری هم توجه شود و باید مشوق‌های فکری و معنوی برای اقامه نماز در مدارس در نظر گرفته شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه دستگاه متبوعش در جهت گسترش فرهنگ نماز ۲ هزار و ۵۰۰ جشن تکلیف برگزار کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۰ نفر امام جماعت در مدارس استان قزوین داریم که طی یک‌سال اخیر ۲۵۰ نشست نماز و مرجع‌شناسی برای ۱۸ هزار نفر دانش‌آموز برگزار کرده‌اند.

سیاهکالی مرادی همچنین از اعزام ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز به نمازهای جمعه مناطق چهارده‌گانه استان خبر داد و گفت: همچنین تا امروز ۶۰ کاروان نماز در نواحی چهارده‌گانه آموزش و پرورش به راه انداخته‌ایم و در نخستین روز تحصیلی هم نخستین نماز جماعت را اقامه می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات نرم‌افزاری مهم پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات دانش‌آموزان در حوزه نماز بوده و همچنین برای مطالعه بیشتر دانش‌آموزان کتاب‌های ساده‌فهم و معتبری به دانش‌آموزان و محصلان قزوینی معرفی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با ذکر اینکه ترویج نماز باید اختیاری و غیرتحمیلی باشد، تصریح کرد: اجبار به اقامه نماز افراد را از این فریضه دلزده می‌کند و در زمان باید نماز را از سنین پایه یعنی دوره ابتدایی رواج دهیم تا به یک عادت در افراد تبدیل شود.

کد خبر 719028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.